כחלון: "הקישוריות הן מקטע מונופוליסטי שחייבים לטפל בו"

שר התקשורת בדיון בועדת הכלכלה ■ פרטנר: אנחנו תומכים בהפחתת תעריפי הקישוריות – רק בצורה מידתית

חברת פרטנר תומכת בהפחתת תעריפי הקישוריות רק דורשת שתהליך ההפחתה יהיה הדרגתי, כך אומר היום סמנכ"ל רגולציה, פיתוח עסקי וקשרי משקיעים בחברה, עודד דגני בדיון בנושא הפחתת תערפי הקישוריות בסלולר.

לדברי דגני, פרטנר בעד הרחבת התחרות בשוק התקשורת בכללותו והמוזר הוא שדווקא המשרד רוצה לצמצם את התחרות בתחומים נוספים שאנחנו רוצים להיכנס אליהם כמו השוק הבינלאומי והשוק הנייח. לדברי דגני משרד התקשורת קבע בעצמו, ובאמצעות אותה חברה שעשתה את העבודה המקצועית לבחינת תעריפי הפחתת תעריפי הקישוריות, שלא קיים כשל שוק בתחום הסלולר. לכן נקודת המוצא לפיה יש כשל שוק בתחום הסלולר הוא פשוט לא נכון. חשוב שלא להרוס את שוק הסלולר ואת התעשייה אמר דגני, כי אין תקדים להפחתת תעריפי הקישוריות ב - 84% במכה אחת. זה דבר שאין לו אח ורע בכל העולם.

דגני הוסיף שההשפעה המיידית של הפחתת תעריפי הקישוריות תביא לכך שתנועה תעבור לטובת בזק. יש פה חיזוק של המונופול אמר, תוך שהוא מביע חשש למוטיבציה של החברות הסלולריות להמשיך ולהשקיע באותה מידה ובאותו קצב שהן משקיעות היום.

שר התקשורת משה כחלון אמר בדיון: אין פה מאבק אישי בין אף אחד. יש כאן פעולה שמתבקשת. מדובר בהשלמת שיחה ומקטע השלמת השיחה הוא מונופוליסטי ונקבע לא במצב של שוק חופשי, ולכן החלטנו לפקח על התעריף הזה. כחלון אמר עוד שהפחתת תעריפי הקישוריות הוא לא החסם היחיד בדרך להגברת התחרות. "אנחנו יודעים שלחברות לא נוח להכניס מפעילים נוספים ובנושא ה - MVNO אני מניח שייכנסו מפעילים כי להפחתת תעריפי הקישוריות יש השפעה על ההחלטה של המפעילים החדשים. ברגע שהם יידעו את המחיר יהיה להם יותר קל. לא נהיה בני ערובה של החברות. אם הם רוצים להעלות מחירים בתגובה להפחתת תעריפי הקישוריות שיפחיתו".

אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה אמר בדיון אני קורא לחברות הסלולריות לא להלך אימים על הציבור. זו לא דרך לנהל מאבקים. אני חושב שלא השכבות החלשות ייפגעו, אלא כולם ירוויחו. אין לנו שום כוונה לפגוע בחברות. אם הממשלה זיהתה כשל שוק היא חייבת לטפל בזה, אמר.