נגיד בנק ישראל פישר: "החלטת ה-OECD היא אבן דרך חשובה"

הנגיד הוסיף כי הצטרפותה של ישראל מחזקת את ביטחון המשקיעים לגבי מעמדו של המשק הישראלי וצפויה לתרום לעידוד ההשקעות במשק ■ פישר ציין כי ישנן קרנות בחו"ל המשקיעות אך ורק במדינות ה-OECD

בעקבות החלטת מועצת ה-OECD לצרף את ישראל לארגון היום (ב'), מגיב נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר להחלטת הארגון ומברך את ארגון ה-OECD על החלטתו לצרף את ישראל.

הנגיד הודה למזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה וליועץ המשפטי של ה-OECD והאחראי על תהליך הצטרפות ישראל ל-OECD, ניקולה בנוצי על העבודה המשותפת בתהליך ההצטרפות, שהייתה ממושכת, יסודית ומאומצת.

פישר מסר כי "החלטת ה-OECD לצרף את ישראל כמדינה חברה בארגון היא אבן דרך חשובה בהשתלבות ישראל בכלכלה הגלובלית, ומבטאת את מחויבותה של ישראל לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים".

הנגיד הוסיף כי הצטרפותה של ישראל מחזקת את ביטחון המשקיעים לגבי מעמדו של המשק הישראלי וצפויה לתרום לעידוד ההשקעות במשק.

הנגיד שיבח את הדו"חות הכלכליים שכותבים כלכלני ה-OECD, והביע תקווה כי העבודה עם ארגון ה-OECD תסייע בקידום רפורמות כלכליות בכמה תחומים בישראל, ובהם קידום מערכת החינוך בארץ, ההשתתפות בכוח העבודה, הקטנת אי השוויון הכלכלי, ואיכות הסביבה. כמו כן, התייחס הנגיד לחשיבות עבודת ה-OECD באיתור חסמים בירוקרטים, באמצעות מדד המודד את ידידות הסביבה העסקית לאנשי עסקים.

הנגיד שיבח את מומחיות ה-OECD ככל הקשור לסקטור הפיננסי וציין כי ישנן קרנות בחו"ל המשקיעות אך ורק במדינות ה-OECD, ולכן ההצטרפות לארגון תרחיב את אפשרויות ההשקעה באגרות חוב של מדינת ישראל ובמשק הישראלי.