טלטלה בתנובה: מנכ"ל תשלובת המזון דוד לרון עוזב את תפקידו

לרון החליט לעזוב על רקע חילוקי דעות עם מנכ"ל תנובה, אריק שור ■ גורם בחברה: "קרבתו לזהבית כהן היתה בעוכריו"

טלטלה בתנובה: מנכ"ל תשלובת המזון של החברה, דוד לרון, ומי שכיהן בדרג הניהולי השני בקבוצה, הודיע היום (ב') על החלטתו לסיים את תפקידו. כך נודע ל"גלובס".

לדברי גורמים בקבוצה, ההחלטה באה על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור. החלטתו של לרון התקבלה בהפתעה, שכן לרון נחשב למינוי של מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן, וכן על רקע העובדה שהקמת תשלובת המזון נמצאת עדיין בעיצומה. גורם בתנובה אמר היום ל"גלובס", כי "קרבתו של דוד לזהבית כהן היתה בעוכריו".

לדברי גורם אחר בקבוצה, "בעוד שדוד ביקש להמשיך ולבנות את תשלובת המזון בהתאם לתוכניות קודמות, ביקש אריק שור לעצור את חלקן. לפני 3 חודשים הודיעו לעובדים ש'מאמא עוף' תפסיק את פעילותה העצמאית ותהפוך לחלק מסנפרוסט מעדנות. המהלך הוסבר בהתייעלות תפעולית שתעניק גם יתרונות לגודל כתוצאה מהמיזוג. פתאום, ביום בהיר אחד, התוכנית נעצרה. בוא נגיד שזה היה מוזר, במיוחד שדוד טיפל כהלכה במשבר מעדנות והביא תוצאות עסקיות טובות".

גורם אחר שעבד עם השניים אומר: "כשדוד סגור על מהלך שהוא מאמין בו, הוא רץ איתו עד הסוף, ובסיטואציה שנוצרה שהגיע שור, מנכ"ל חדש, הוא היה צריך להביא את זה בחשבון ולתת לו להוביל, לא משנה מה הצידוק המקצועי לעניין".

לרון כיהן במשך השנה וחצי האחרונות כמנכ"ל תשלובת המזון בתנובה ויו"ר החברות-הבנות בקבוצה, הכוללות את סנפרוסט-מעדנות, טירת צבי, תנובה גליל (מאמא עוף), אוליביה, חטיבת הבשר בתנובה וחטיבת הביצים.

במהלך כהונתו הוביל לרון שינויים ארגוניים רחבי היקף, שבראשם הקמת תשלובת המזון המרכזת את כל פעילות החברות-הבנות בתנובה. כמו כן, סגירת החברה העצמאית דגי תנובה ומכירת פעילות סלטי הדגים של החברה לסלטי מיקי ומיזוג פעילות הדגים הקפואים המיובאים לחטיבת קומודיטיס חדשה, שאליה מוזגה גם פעילות חטיבת הביצים. מהלך נוסף שבוצע במסגרת זו הוא מחיקת חברת סנפרוסט מעדנות מהבורסה והפיכתה לחברה פרטית בבעלותה המלאה של תנובה.

מקבוצת תנובה נמסר בתגובה: "דוד לרון הודיע היום על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל תשלובת המזון בקבוצת תנובה ולצאת ללימודים".