בנימין נתניהו: "אין מספיק דירות בישראל ובגלל זה המחירים עולים; יש עיוותים בשכר הבכירים"

ראש הממשלה ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2: "אם הביצוע של החברה אינו תואם את השכר של המנהל שלה, זה אומר שלבעלי המניות אין השפעה מספיק חזקה" ■ "מי שמשלם את המחיר זה הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים שלא יכולים לקנות דירה" ■ "השאיפה שלי היא להוריד את המע"מ בקרוב"

בהמשך לקבלתה של ישראל לארגון ה-OECD היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2 להצטרפותה של ישראל לארגון, אך לא רק. "רמת החיים שלנו עולה כל הזמן, היעד שלי הוא להיכנס ל-15 הכלכלות המובילות בעולם בהכנסה לנפש, וזה יעד בר השגה", אמר נתניהו.

"ישראל הופכת להיות כוח כלכלי ברמה העולמית, אך עדיין ישנה ריכוזיות בסקטור הפרטי ובכוונתי להיאבק בה. מה שחשוב לעשות הוא הדבר הנכון לעשות, כדי להגדיל את התחרותיות במשק - מול הכלכלה הגלובלית ולאו דווקא מול הכוחות שעומדים מולי - וברגע שנסכים לגבי מהו הדבר הנכון - נעשה אותו", אמר נתניהו.

לגבי הסוגיה הבוערת בתקופה האחרונה, שכר הבכירים, נתניהו אמר כי "יש הרבה עיוותים, והשאלה היא למה? אם הביצוע של החברה אינו תואם את השכר של המנהל שלה, זה אומר כי לבעלי המניות כנראה אין השפעה מספיק חזקה, וגם השוק לא מגיב לנושא".

לגבי השאלה האם קיימת בועה בנדל"ן בישראל, ראש הממשלה אמר כי "בישראל אין מספיק דירות ובגלל זה המחיר עולה. אין מספיק קרקע, ולכן אין מספיק דירות, ולכן המחירים עולים. מי שמשלם את המחיר זה לא האלפיון העליון, אלא הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים, ואני רוצה לעשות רפורמות שיוזילו את המחירים לאותם מגזרים, ואנחנו עובדים על הדברים האלו. אותם מהלכים גם יקדמו אותנו ב-OECD, לאחר שהתקבלנו לשם. בנוסף, הביורוקרטיה הקיימת גם מפריעה, ולשם כך הרפורמה שהנהגתי לאחרונה".

ראש הממשלה אמר גם כי הממשלה בראשותו ממשיכה במגמת הפחתת המיסים - "כי זה מגדיל את הפעילות הכלכלית, וגם בצורה עקיפה אנו מקבלים יותר תקבולי מס למדינה. השאיפה שלי היא להוריד את המע"מ בקרוב", אמר נתניהו.

לגבי שיחות הקרבה עם הפלסטינים, ראש הממשלה אמר כי "אני מאוכזב מהמהלך של הפלסטינים בניסיון לטרפד את כניסתנו ל-OECD, אך לשמחתי הם לא הצליחו. הכוח הכלכלי שלנו הולך ועולה - גם בכוח הטכנולוגי, גם כי עשינו דברים שמדינות אחרות לא עושות, והמועדון היוקרתי הזה הבין והוריד את הכובע בפנינו".