קטורה של ערבה פאוור זכתה ברשיון הראשון למתקן סולארי בינוני

מליאת רשות החשמל אישרה הענקת רישיון מותנה ראשון לפי כללי ההסדרה למתקני PV בינוניים למתקן של ערבה פאוור בקטורה, שיוקם בהשקעה של 100 מיליון שקל

מליאת רשות החשמל אישרה היום (ב') הענקת רשיון מותנה ראשון למתקן בינוני ליייצור חשמל סולארי. הרישיון ניתן לחברת קטורה סאן, חברת בת של ערבה פאוור. החברה מחזיקה זה למעלה משנה רשיון להקמת מתקן בהספק 4.9 מגה ואט לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשטח של כ-80 דונם ליד קיבוץ קטורה בערבה.

מליאת הרשות, היו"ר אמנון שפירה, הדירקטור מטעם האוצר הרן לבאות והדירקטור מטעם משרד התשתיות רו"ח אופיר בוכניק אישרו את עדכון הרישון בהתאם לכללי ההסדרה החדשים שפרסמה רשות החשמל בדצמבר 2009. שר התשתיות עוזי לנדאו הקצה מכסה
של 300 מגה ואט למתקני PV בינוניים, בהספק של 50 קילו ואט עד 5 מגה ואט.

מנכ"ל חברת "ערבה פאוור ג'ון כהן אמר ל"גלובס" שהחברה מברכת את רשות החשמל על הטיפול המקצועי ומודה לה על קידום הגשמת החזון הסולארי בישראל".

ערבה פאוור נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת השלמת הסגירה הפיננסית לפרוייקט התחנה בקטורה שההשקעה הכספית בו מוערכת ב-100 מיליון שקל. את הסגירה מוביל בנק הפועלים.

ערבה פאוור נוסדה ב-2006 על-ידי קבוצת משקיעים ותושבי קיבוץ קטורה בראשות יוסף אברמוביץ'. החברה נרכשה באוגוסט 2009 על-ידי קונצרן סימנס הגרמני שהתחייב להשקיע בה 15 מיליון דולר בתמורה ל-40% מהבעלות. לפני כחודש חשף "גלובס" כי גם קק"ל השקיעה בחברה כ-3 מיליון דולר בתמורה לנתח של כ-10% ממניותיה. יתרת מניות החברה מוחזקות בידי חברי קיבוץ קטורה וקבוצת משקיעים יהודים-אמריקנים.