חברה ישראלית זכתה למענק של 100 אלף דולר מהקרן של ביל גייטס

Hervana‏, שהוקמה על ידי ד"ר רחל טייטלבאום, מפתחת אמצעי מניעה ביולוגי לנשים ■ מדובר במענקים שמחלקת הקרן של גייטס במטרה לסייע למדענים ברחבי העולם לחקור ולמצוא דרכים חדשות לשיפור הרפואה והבריאות ‏

חברה ישראלית זכתה למענק של 100 אלף דולר מהקרן של ביל ומלינדה גייטס. החברה, ‏Hervana‏, הוקמה על-ידי ד"ר רחל טייטלבאום, והיא מפתחת אמצעי מניעה ביולוגי עבור נשים. הרוונה היא אחת מ-78 חברות ופרויקטים בתחומי הרפואה שזכו למימון, והחברה הישראלית היחידה בסבב המענקים של הקרן. מדובר במענקים שמחלקת הקרן של גייטס במטרה לסייע למדענים ברחבי העולם לחקור ולמצוא דרכים חדשות לשיפור הרפואה והבריאות. קרוב ל-2,700 בקשות למענק הוגשו לקרן ומתוכן כאמור נבחרו 78. המענקים הם במסגרת ‏‏Grand Challenges Explorations‏, יוזמה של גייטס להשקעה של 100 מיליון דולר תוך חמש שנים.

הרוונה ממוקמת בבית שמש והיא מפתחת פורמולציה שמיועדת לשימוש וגינלי אשר פוגעת בכושר התנועה של הזרע, ובכך מונעת הפריה. אמצעי המניעה הוא אינו הורמונלי ולכן אינו כולל את תופעות הלוואי של המניפולציה ההורמונלית של אמצעי המניעה הקיימים. לפני קבלת המענק, טייטלבאום הציגה את הרעיון שלה והראתה שהוא נופל מחוץ לפרדיגמות המדעיות הקיימות ועשוי לקדם את הבריאות.