התעשיינים לבג"ץ: "על רשות המים להחזיר כספים שלקחה"

שרגא ברוש: "אני לא מתכוון לאפשר לרשות המים להוציא 35 מיליון שקל בחודש מהאזרחים ולהשאירם בידי חברת מקורות" ■ טוען כי עפ"י החוק, רשות המים היתה מחויבת להוריד את מחירי המים בפברואר בכ-5%

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, יגיש עד סוף השבוע עתירה מינהלית לבג"ץ כנגד רשות המים, בטענה שזו עוברת על החוק. "אני לא מתכוון לאפשר לראש רשות המים להוציא 35 מיליון שקל בחודש מהאזרחים ולהשאירם בידי חברת מקורות", הוא אומר.

לדבריו, "על-פי החוק, רשות המים היתה מחויבת להוריד את מחירי המים בפברואר בכ-5%, שמשמעותם 35 מיליון שקל בחודש עבור כל משתמשי המים במדינה. הרשות עיכבה את ההוזלה עד יולי. מטרת העתירה היא לחייב את הרשות להחזיר מיד את כל הכספים שנלקחו שלא כחוק, בתוספת ריבית והפרשי הצמדה".

הרשות היתה אמורה על-פי חוק להוזיל את המים בעקבות הוזלה של סל תשומות שמרכיב עיקרי בו הוא האנרגיה. לאחר תלונות על כך שהרשות אינה מוזילה את המחירים כנדרש, החליטה לפני שבועיים כי ב-1 ביולי הקרוב יעלה מחיר המים ב-5% בלבד, במקום ב-15% כפי שנקבע בתוכנית המקורית. כך החליטה כי יקוזז מחיר המים כנגד אותה הוזלה שלא בוצעה.

לדברי אורי שני, ראש רשות המים, "אי-אפשר לשגע את המערכת. במקום להעלות את מחיר המים בינואר ב-25%, להפחית בפברואר ב-5% וביולי להעלות שוב ב-16% - העדפנו להמתין עד יולי ולבצע בה את ההתאמה הנדרשת".