"גלעד שליט מועבר מדי שבוע בסתר מהמקום בו הוא מוחזק"

כך אומרים הלילה "מקורות פלסטיניים רמי דרג המקורבים לשוביו של החייל" לסוכנות ידיעות פלסטינית ■ מקורות ביטחוניים בישראל מתייחסים בספקנות רבה לדיווח זה

החייל החטוף גלעד שליט מועבר מהמקום בו הוא מוחזק בסתר מדי שבוע בתקופה האחרונה, "העברתו ממקום למקום נעשית בחשאיות מוחלטת" - כך אומרים הלילה "מקורות פלסטיניים רמי דרג המקורבים לשוביו של החייל" לסוכנות ידיעות פלסטינית. חשוב להדגיש כי מקורות ביטחוניים בישראל מתייחסים בספקנות רבה לדיווח זה.

לדברי הגורמים הפלסטיניים, בחמאס חוששים מאוד מפעולה ישראלית שתביא לשחרורו של החייל החטוף, ויותר מכך, מניסיונות של משתפי פעולה פלסטיניים עם גורמי המודיעין בישראל לאסוף מידע מודיעיני על מקום הימצאו של החייל החטוף.

על פי הדיווח, "שוביו של שליט אף חוששים שמישהו ינסה להרוג אותו, בעקבות האיומים הישראליים לשחרר את החייל בכוח". אולם עם זאת, הדגישו המקורות הפלסטיניים כי אמצעי הביטחון שנוקטים שוביו של שליט יוצאי דופן, ומתואמים עם ראשי הזרוע הצבאית של חמאס, "הכל למען שמירה על חייו והימנעות מהאפשרות שהם יהיו בסכנה".

חשוב להדגיש כי מקורות ביטחוניים בישראל מתייחסים לדיווח זה ולמהימנות הדיווח בספקנות רבה, ומעריכים כי במידה ואכן שליט היה מועבר מדי שבוע למקום אחר, היה דווקא קל יותר לאתר את מקום הימצאו.

לחץ משפחות האסירים הולך וגובר

ברצועה שבו והדגישו הלילה כי לחץ משפחות האסירים על ממשלת חמאס הולך וגובר, על רקע הקיפאון במגעים להשגת עסקה. "בחמאס חוששים מפעולה של פלסטינים מקומיים, לא פחות מאשר פעולה צבאית ישראלית", אמרו הגורמים.

זאת ועוד, ב"גדודי עז א-דין אל-קסאם", הזרוע הצבאית של החמאס, אישרו הלילה כי ניסיון של משתפי פעולה פלסטינים לאסוף מודיעין על מקום הימצאותו של שליט נכשל לאחרונה.

בתוך כך, גובר גם הלחץ הבינלאומי על החמאס לשחרר את החייל. נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב נועד אמש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדמשק, ובמהלך הפגישה דרש ממנו לעשות הכל כדי להביא לקידום העסקה ולשחרורו של החייל. מדבדב החליט להיפגש עם משעל, במהלך ביקורו ההיסטורי בסוריה.