"משאבים שיפוטיים ניכרים בוזבזו בגלל המשרד להגנת הסביבה"

כך טוען שופט השלום בחיפה, שזיכה את חברת גל-יה מעבירות של זיהום הקישון אך הרשיע את בעליה ■ "המשרד להגנת הסביבה לא השכיל להאשים את החברה הנכונה - העבירות בוצעו ע"י תאגידים אחרים בשליטת הנאשם"

‎‎כתב אישום כנגד עבריין סביבתי הפך לכתב אישום כנגד המשרד להגנת הסביבה. שופט בית משפט השלום בחיפה, דניאל פיש, הרשיע היום (ד') את ארי גולמונד מיקנעם-עלית, מנהל חברות לעבודות ימיות המשנעות פסולת ימית, בהטלת גושי שפכים בנמל הקישון, ששונעו ממפעל פרוטרום לים על-ידי הספינה "אריבל".

‏בתוך כך, זיכה פיש את חברת גל-יה, שאותה ניהל גולמונד, מעבירות אלה, "שכן המשרד להגנת הסביבה לא השכיל להאשים את החברה הנכונה. לאחר 6 שנות הליכים הודיע לפתע המשרד כי הוא מסכים לזיכוייה מהטעם שהעבירות בוצעו על-ידי תאגידים אחרים המצויים בשליטת הנאשם - ולא על-ידי החברה הנאשמת", נמסר מדוברות בתי המשפט במחוז חיפה והצפון.

‏הכרעת הדין שהרשיעה את גולדמונד, מנהל החברות, מתבססת על הריח הייחודי של השפכים שזוהו באופן ודאי ועל פסילת כל מקור אחר לריח. זאת, כפי שציין פיש, "למרות מחדל קשה של המשרד להגנת הסביבה באי-הבאת חוות-דעת של מומחה לניתוח תוצאות המעבדה".

‏עוד לדבריו, "אירוע של חשד לשפיכת חומר לים בהפרה מהיתר הזרמה, שאינו אירוע מורכב כלל ועיקר, הפך להתמודדות משפטית ארוכה למדי - התקיימו לא פחות מ-12 ישיבות, ולא ניתן לבוא בטרוניה לבאי-כוח הנאשמים, שסברו כי אופן חקירת האירוע והתמונה הראייתית שהוצגה על-ידי המשרד להגנת הסביבה לקו בצורה כה בסיסית ומשמעותית, יצליחו לחלצם מהאישום". ‏‎‎‏