המדינה: בקשת יו"ר רשות החשמל "טורדנית וקנטרנית"

בתשובת המדינה לבקשה שהגיש יו"ר הרשות אמנון שפירה לקבלת מסמכים לקראת השימוע להדחתו נטען כי כל מטרת הבקשה לסכל ולדחות את ההליכים נגדו

בקשת יו"ר רשות החשמל לעכב את הליכי השימוע נגדו עד לקבלת מסמכים היא "טורדנית, קנטרנית, וחסרת עילה" כך נטען בתגובה שהגישה המדינה היום לבית הדין לעבודה. שרי התשתיות והאוצר זימנו את אמנון שפירה לשימוע לקראת הדחתו בגלל התנהגות שאינה הולמת פקיד ציבור, לאחר שמתח ביקורת בראיון עיתונאי על מדיניות הממשלה בנושא השינוי המבני בחברת החשמל.

בנוסף הואשם שפירה כי לא יישם את מדיניות הממשלה בנושא התייעלות אנרגטית ועיכב את קידום המכרז לתחלנות כוח סולאריות באשלים.

שפירה עתר לבית הדין באמצעות עו"ד שרון קליינמן בטענה שאינו יכול להתכונן כראוי לשימוע שייערך לו בסוף החודש משום ששרי האוצר והתשתיות לא העבירו לו את המסמכים שעליהם הם מבססים את הטענות נגדו.

בתגובת המדינה נטען כי למקרא בקשתו של שפירה עולה הרושם שלפיו "אין בבקשה אלא ניסיון לסכל ולדחות את הליך השימוע שנקבע למבקש לפי דין, וכן להכביד הכבדת יתר וליצור סחבת". בנוסף מציינת הפרקליטות כי המדינה נהגה בעניינו של שפירה "ברוחב לב". כך למשל, כותבת הפרקליטות הסכימו השרים להיעתר לבקשתו של שפירה לדחות את מועד השימוע לתקופה של 45 ימים.

למרות שלל ההאשמות נגד שפירה מודיעה המדינה בכתב התשובה כי היא מוכנה למסור לידיו המסמכים שהוא מבקש וזאת "למניעת לזות שפתיים, ועל מנת להניח את דעתו של בית הדין הנכבד ומבלי לפגוע או לגרוע מכל האמור לעיל ומבלי להודות באף טענה מבין טענות המבקש - המופרכות מכל וכל (של שפירה ע"ב).

עם זאת בדיון שנערך היום בבית הדין התברר כי המדינה מסרבת עדיין להעביר חלק מהמסמכים ובעקבות כך הודיע בית הדין כי יכריע בזמן הקרוב בבקשה.