עמי אילון מצטרף למאבק בקידוחי "תמר" ו"דלית"

מאבק התושבים במועצת חוף הכרמל, כנגד הכוונה להקים מתקן זיקוק לאופרציית הגז של מרבצי הגז "תמר" ו"דלית" באזור שיפוט המועצה, עולה מדרגה ■ איילון, המתגורר כ-3 ק"מ ממחצבת עין איילה: "אם התהליך יתבצע כראוי ויוחלט שהמתקן ייבנה אצלי בחצר האחורית, אקבל זאת"

מאבק התושבים במועצת חוף הכרמל, כנגד הכוונה להקים מתקן זיקוק לאופרציית הגז של מרבצי הגז "תמר" ו"דלית" באזור שיפוט המועצה, עולה מדרגה. החלופה למיקום המתקן ששר התשתיות הביע בה באחרונה תמיכה בפומבי, היא מחצבת עין איילה, הסמוכה לעין איילה ומרחק של פחות מקילומטר מבי"ס בפרדיס.

כעת מצטרף למאבק קול מוכר, קולו של עמי אילון, לשעבר ראש השב"כ. "אני לא מדבר ספציפית על המיקום הזה או האחר, אלא על כך שתהליך קבלת ההחלטות בנושא כל-כך הרה גורל הוא בלתי נסבל. זה נושא אסטרטגי שיש לו אמנם היבטים של משק האנרגיה, אבל לא פחות מזה היבטים של ביטחון, של בטיחות, של איכות חיים", אומר אילון.

אילון מתגורר בכרם מהר"ל, המרוחק רק כ-3 ק"מ בקו אווירי ממחצבת עין איילה. "אני רוצה להדגיש, אשמח אם זה לא יהיה אצלי בחצר, אבל לא זאת העילה שלי להתגייס לנושא. אם בסופו של דבר התהליך יתבצע בצורה הראויה, ויוחלט שהמתקן ייבנה אצלי בחצר האחורית, אקבל עלי את המחיר", הוא אומר. לדבריו, "בתהליכים כאלה מחיר הטעות בהחלטה לא נכונה הוא לא ניתן לכימות כספי. לא מדובר פה בסגירת מרפסת בכיכר המדינה", אומר אילון.

לדבריו, המטרה שלו היא "להבטיח שיהיה תהליך ראוי. המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון מעולם לא עסקו בנושא, ולא יעלה על הדעת שנושאים שקשורים לביטחון לאומי ולהיבטים של התארגנות אזרחית, לא יטופלו במלוא האחריות".

לפי הערכת אילון, כל המערכת, עד מתקן האחסון הראשון בחוף מגיעה בלחצים של מאות אטמוספירות. "אף אחד לא יודע בדיוק את הרכב הגזים שאיתו היא מגיעה עד לקו החוף. ההשלכות לא נבחנו בצורה רצינית, ואני אומר את זה באחריות", פוסק איילון.