מיהם המחליפים הצפויים של ענת לוין במגדל?

לפי ההערכות, קרייזל ימשיך לנהל את ההשקעות בכספי העמיתים ויקבל לידיו גם את האחריות לתיק הנדל"ן המניב של הקבוצה ■ דנש תמשיך לנהל את כספי הנוסטרו של הקבוצה ותקבל את האחריות על האשראי וההשקעות הריאליות של הקבוצה

מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, יונל כהן, צפוי להודיע בקרוב כי תפקידיה של ענת לוין, מנהלת חטיבת ההשקעות והאשראי העוזבת בימים הקרובים לבנק הפועלים, יפוצלו בין שני סגניה - עומר קרייזל ולימור דנש.

לפי ההערכות, קרייזל ימשיך לנהל את ההשקעות בכספי העמיתים ויקבל לידיו גם את האחריות לתיק הנדל"ן המניב של הקבוצה. דנש תמשיך לנהל את כספי הנוסטרו של הקבוצה ותקבל את האחריות על האשראי וההשקעות הריאליות של הקבוצה.

תפקיד ניהול ההשקעות במגדל הינו מהמרכזיים בשוק ההון המקומי, לנוכח גודלה של מגדל כמנהלת כספים והשפעתה הרבה על השוק. כפי הנראה, השניים יחלקו ביניהם את ניהולו של תיק אדיר ממדים במונחים מקומיים של יותר מ-100 מיליארד שקל, וידווחו ישירות למנכ"ל כהן. לפי הערכות, מינויים של השניים, שמבחינות מסוימות הינו המשך למצב הקיים, עשוי להשתנות בהמשך וייתכן שיצטרף אדם נוסף שיקבל חלק מהפונקציות לידיו.

קרייזל (בן 41), שימש עד כה כסגנה של לוין וניהל את תחום כספי העמיתים בקבוצה. הוא החל בתפקיד זה בתחילת 2005, ומחזיק בתואר בכלכלה מאוניברסיטת חיפה. לימור דנש (בת 35), שימשה החל מתחילת 2006 כמנהלת תחום הנוסטרו בחברה, והיא מחזיקה בתואר ראשון בכלכלה וניהול מהמכללה למנהל תל-אביב.

קרייזל ודנש נחשבים למקורבים ללוין וככאלו ש"גודלו" על ידה בשנים האחרונות. כעת הם ימשיכו בתפקידיהם העיקריים תוך שיקבלו אחריות וחשיפה רבים מבעבר, וזאת לאור המיקום המרכזי של מגדל ויתר קבוצות הביטוח, הפנסיה והפיננסים הגדולות, בשוק ההון המקומי בשנים האחרונות. מבחינה זו הם ייכנסו למערך השקעות גדול, מוביל ומתקדם בסטנדרטים של ענף הביטוח המקומי, שהוביל את השוק המוסדי בשורת אספקטים בהם יצירת מערכות מחקר פנימיות, יציאה לחו"ל, השקעות ריאליות והעמדת אשראים, והשקעות רחבות היקף בנדל"ן מניב כגורם מייצב לתשואות.

פיצול התפקידים בין ניהול כספי הנוסטרו לניהול כספי העמיתים הוא הגיוני ובנוסף מבשר על חיזוק בכוחו והשפעתו של המנכ"ל כהן על תחום ההשקעות בקבוצה.

במחצית חודש מארס האחרון נודע כי לוין, שניהלה את אגף ההשקעות במגדל זה כשמונה שנים, מצטרפת לבנק הפועלים כחברת הנהלה ותמונה למשנה למנכ"ל ולראש חטיבת ה-Global Treasury, תפקיד במסגרתו תהיה אחראית על הנכסים הפיננסיים של בנק הפועלים והנזילות שלו. לוין תיכנס לתפקידה החדש בתחילת השבוע הקרוב.