רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: סבן רוכש שוב את הפאואר ריינג'רס

איל המדיה האמריקני-ישראלי יקנה את הריינג'רס חזרה מדיסני בפחות מ-100 מיליון דולר ■ סגר עם ערוץ הילדים ניקלודיאון על הסכם להחזיר את הריינג'רס למסך הקטן ■ התוכנית: להשיב את הריינג'רס לשיאם, כמו בשנות ה-90

חיים סבן, איל המדיה האמריקני-ישראלי, שהקריירה שלו נבנתה על סדרות הטלוויזיה והסרטים "פאואר רינג'רס", חוזר למקור: 9 שנים לאחר שמכר את הזכויות על הסדרות הפופולריות, יחד עם נכסים אחרים של ערוץ פוקס פמילי, לחברת דיסני - רוכש סבן שוב את הזכויות העולמיות של הפאואר ריינג'רס, בתקווה להחזיר את גיבורי-העל הססגוניים לראש טבלות הצפייה כמו בשנות ה-90 - כך מדווח הבוקר (ה') "וול סטריט גו'רנל".

הצדדים לא גילו מהו שווי העסקה, אך אדם המודע לפרטים אמר כי סבן ישלם לדיסני פחות מ-100 מיליון דולר, לדברי ה"ג'ורנל".

חברת ההשקעות של סבן, סבן קפיטל גרופ, אף סגרה עסקה עם ערוץ תוכניות הילדים ניקלודיאון, בשליטת רשת הכבלים ויאקום, להחזיר את התוכניות למסך הקטן.

מנהלים בסבן קפיטל אמרו לעיתון כי הם מתכננים גם הפקות סרטים, אטרקציות במתחמי שעשועים, מופעי בידור חיים וצעצועים. במילים אחרות: למכור את הפאואר ריינג'רס לדור חדש.

מסעו של סבן לצמרת עולם הבידור החל לאחר שהבין את הפוטנציאל שטמון בסדרת התוכניות היפנית "סופר סנטאי", על תלמידי תיכון שמשנים את עצמם לגיבורי-על עם בגדי ספנדקס צבעוניים ומצילים את העולם מכוונות זדון של אויבים איומים. סבן רכש את התוכנית ממפיקיה היפניים, התאים אותה לקהלים מערביים תוך שילוב קטעי אקשן מהמקור היפני מדובבים לאנגלית, והפך אותה ללהיט החל ב-1993. במקביל, הוא מיסחר את הילדים הגיבורים והדביק אותם על כל דבר שרק אפשר למכור, מתרמילי גב ועד סרטים.

ב-2001 קנתה חברת דיסני את הזכויות על הפאואר ריינג'רס, כחלק מעסקה לרכישת כל נכסי פוקס פמילי וורלדוויד, מיזם המדיה שהיה בבעלות משותפת של סבן ושל ניוז קורפ, בשליטת רופרט מרדוק. דיסני שילמה 2.9 מיליארד דולר תמורת כל החבילה.

סבן מתכנן "לבחון ברצינות" את רכישת ניוזוויק

מאז המשיך סבן להשקיע במיזמי מדיה והעמיק את מעורבותו בחיים הפוליטיים בארה"ב. הוא תומך גדול במפלגה הדמוקרטית ומקורב לביל ולהילארי קלינטון. הוא הקים את מרכז סבן, מכון מחקר והגות למדיניות מזרח-תיכונית במסגרת מכון ברוקינגס, בוושינגטון. הוא השקיע בבזק וכבר הספיק למכור את חלקו. אדם צ'זנוף, נשיא ומנכ"ל סבן קפיטל, אמר במסיבת עיתונאים בישראל לפני כמה שבועות כי סבן מתכנן להשקיע בישראל חלק גדול מרווחי מכירת בזק.

בשבוע שעבר אמר סבן כי הוא מתכנן "לבחון ברצינות" את רכישת "ניוזוויק", שבועון החדשות שהחברה-האם שלו, "וושינגטון פוסט", הודיעה על כוונתה למכרו. לדבריו, נאמר לו כי 70 משקיעים מגלים עניין בשבועון.

לפי ה"ג'ורנל", סבן וניקלודיאון אומרים כי הם יוכלו לרענן את הפאואר ריינג'רס ולהפוך את הסדרה לאטרקטיבית לדור חדש, 10 שנים לאחר שכיכבה בצמרת תוכניות הטלוויזיה לילדים.

"בעוד שילדים משתנים והעולם שמסביבם משתנה באופן דרסטי שנה אחר שנה, יש דברים בסיסיים שאינם משתנים", אמרה נשיאת ניקלודיאון, סימה זרגמי. "ילדים עדיין זקוקים לברוח מהמציאות ולהירגע".

סבן מתח ביקורת על האופן שבו ניהלה דיסני את תוכניות פאואר רינג'רס. לדבריו, הרשת בחרה לשדר אותן באופן בלתי עקבי ברשת ABC שבשליטתה, ואשתקד היא הפסיקה לשדר תוכניות חדשות בסדרה. "חשבנו שנוכל לעשות יותר עם הנכס זה מאשר עשתה דיסני, וזו השורה התחתונה", אמר סבן ל"ג'ורנל".

דובר של דיסני מסר כי "בעלות על פאואר ריינג'רס שוב אינה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית התוכניות שלנו לטווח ארוך".