אלשיך: הזדמנות אחרונה לרייפמן להעביר את מניותיו באמבלייז

עוד קבעה השופטת כי אם לא ימלא רייפמן אחר ההחלטה תוך 10 ימים - הוא יישלח למאסר ממושך נוסף על ביזיון בית המשפט ■ רייפמן: "החלטת אלשיך אינה הגיונית, ובכוונתי לפנות לבית המשפט העליון בנושא"

"החלטתי לתת לאלי רייפמן הזדמנות אחת ואחרונה למלא אחר הצו המורה לו להעביר את מניותיו בחברת אמבלייז לידי עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסיו. אם לא ימלא רייפמן אחר ההחלטה תוך 10 ימים - הוא יישלח למאסר ממושך נוסף בגין ביזיון החלטות בית המשפט" - כך קבעה היום (ה') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

עם זאת, השופטת כתבה בהחלטתה כי למרות ההזדמנות הנוספת שהחליטה להעניק לרייפמן, "קשה לחשוב על אמצעי כלשהו שלאל ידו לאלץ את רייפמן לשנות טעמו ולהואיל סוף-סוף לפעול לקיום צו בית המשפט, זולת השבתו למאסר ממושך. זאת, עד שיחדל מלעמוד על גירסתו שהופרכה ונמצאה שקרית זה מכבר". (פש"ר 3000-08).

רייפמן: "החלטה לא הגיונית"

רייפמן מסר בתגובה כי "החלטתה של כבוד השופטת אלשיך אינה הגיונית, ובכוונתי לפנות לבית המשפט העליון בנושא. הליך 793 הסתיים, וחברת הרישומים האנגלית החזירה תשובה לגבי זהות מחזיקי המניות. ההליך הוכיח את שאני אומר תקופה ארוכה - אין ולו מניה אחת של חברת אמבלייז על שמי. איתן ארז ממשיך להטעות את בית המשפט בצורה מזעזעת, ולצערי בית המשפט מסתמך על דבריו בלבד ולא בוחן את העובדות.

"לא ייתכן כי יידרש ממני להעביר דבר שלא נמצא על שמי ולא בשליטתי. לצורך ביצוע הצו עליי להסתמך על צדדים שלישיים אשר לא בטוח כי ישתפו אתי פעולה. כל צו המורה לי להישען על פעולותיהם של צדדים שלישיים איננו ישים בעליל ומנוגד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

"אני רוצה לקיים את צו בית המשפט ולהעביר את המניות, אך אינני יכול וודאי שלא בתוך 10 ימים. חודשים רבים אני זועק כי דרכיו של המנהל המיוחד לא יביאו להעברת המניות ולפיתרון המצב ככלל.

"הנני חוזר ואומר כי מאסרי לא ישרת שום מטרה. גם נציגת הכנ"ר אמרה אתמול בדיון כי היא יודעת שמאסרי לא יקדם את הצו, וכל מטרתו הנה למען העברת מסר לציבור. הדבר מזכיר ימים חשוכים של העברת מסר לציבור באמצעות עינויים בכיכר העיר ללא כל קשר לעובדות. מאסרי הנו עונשי, בכך שאני נאסר על דבר שאינני יכול לבצע.

"כל שנותר לי הוא לקוות שבית המשפט העליון יבחן את העובדות וישים קץ לרדיפה חסרת התקדים של המנהל המיוחד".