חרם השונאים החילונים

נגד מי אתם מתארגנים למרד? נגד אלה שעושים זאת טוב מכם וגם עוזרים לכם?

החרם המתגבש נגד "בד"ץ העדה החרדית" הוא הוכחה בוטה, מכוערת וצלולה לקלות שבה אפשר ללבות שנאה. חרם, אחיי החילונים והנאורים, מארגנים קטנים נגד גדולים, מנודים כלפי מקובלים, חלשים כלפי חזקים.

יעלה ויבוא איש ממארגני החרם ויספר מתי באמת פגעו החרדים בחופש של מי מהציבור.

בבית-החולים באשקלון, שסביבו התנהלו מהומות חרדים, זה עדיין לא קרה. בינתיים עוד לא הזיזו את חדר המיון. גם את החניון בקניון ממילא המפואר בירושלים, שהרבה פחי אשפה הודלקו בגינו, לא סגרו. והאם מישהו עצר את הפעילות השוקקת במרכזי הקניות הפרבריים? ובכן, ככל שידיעתי מגעת - הם עדיין מרכזים אליהם כל שבת המוני צרכנים.

החרדים, רבותיי, יודעים להשתמש בתקשורת לא פחות טוב מאיתנו, החילונים. הם מחוללים מהומות כשעל הפרק עומדות תרומות לקהילתם. יש מתאם מעורר פליאה בין הפגנות שבת, כשרות וצניעות לבין נסיעות השד"רים שלהם לקהילות העשירות בארה"ב, קנדה ואנגליה.

במבחן התוצאה - מחאתם החריפה מושחתת ולריק. שום דבר לא משתנה בעקבותיה, ואם הוא משתנה - השינוי הוא לרעתם.

להיפך, במשך השנים החופש החילוני רק הולך וגדל. אני עוד זוכרת שלפני 20 שנה לא הקרינו סרטים בערבי שבת, ויצאנו להפגנות בפתח-תקווה כדי שיפתחו את בתי-הקולנוע. אני גם זוכרת שלפני 10 שנים לא מכרו חזיר, והיינו צריכים לכתת את רגלינו לשוק הכרמל ולהזיע בין הקונים כדי להגיע לאטליז קטן שמעליו השתלשל השלט המוצנע "טיב טעם". לפני 5 שנים עוד היה קשה להשיג לחם בפסח, ונסענו, אנחנו התל-אביבים, עד יפו, בשביל להשיג פיתות בחול המועד.

הביטו סביב ומנו בעצמכם כמה חברים שלכם התחתנו ברבנות בזמן האחרון, כמה בקפריסין וכמה בכלל דילגו על הטקס. כמה ילדים אתם מכירים שהוריהם הם סוג כזה או אחר של "משפחה אחרת". בתל-אביב לסביות הומואים מתנשקים בכל פינה, ומצעדי גאווה עוברים בסך בכל עיר בישראל.

חרדים עליך, ישראל!

מי שמנסה להפחיד אותנו מפני החרדים, עושה זאת בצביעות ומתוך שיעמום. אולי כי נגמר לו החומר במיכל הדבק הלאומי - והנה נמצאה השיטה למלא אותו.

החרם הזה הוא תשובה לתוהים איך יכולות שנאת זר, אפליה וגזענות להוביל לגירוש והכחדה של מיעוט. איך הן יכולות לקרום גידים ועור בחברה נאורה ושבעה. איך יכולה קבוצה חזקה ותרבותית להתלכד סביב שנאת האחר - להפלות, לדכא ולכלות אותו בדרך ל"חופש","שוויון" ונאציונל סוציאליזם.

אבירי הצריכה

ועוד דבר-מה פעוט שכדאי להרהר בו: שימו לב מי הלוחמים הגדולים שנתגלו באחרונה למעננו, הצרכנים. אחד אריאל אטיאס, שבכובעו כשר התקשורת כופף את טייקוני התקשורת - ועכשיו מנסה (לשווא אמנם, אבל מגיע לו שאפו) להכריע את מחירי הנדל"ן הגואים.

ועוד אחד, יעקב ליצמן, סגן שר בריאות חרדי, שמוביל באומץ מהלך להפיכת טיפולי השיניים היקרים והפרטיים, לזמינים. ליצמן מנסה להעביר את טיפולי השיניים לשירות הבריאות הציבורי - דבר שעשוי להוזיל אותם, ובוודאי שיתרום לנגישות שלהם לעניים שידם לא משגת אותם עד כה.