טבע תוקפת פטנט של אמג'ן על תרופה עם מכירות של 458 מיליון דולר

ה-FDA נתן לטבע אישור מתונה לשווק את ה-Cinacalcet ■ דיון משפטי על הפטנט של חברת אמג'ן צפוי להתקיים ■ בינתיים, המנכ"ל שלמה ינאי מפזר אופטימיות בניו-יורק

מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) העניק לטבע אישור מותנה לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה עם מכירות של כמעט חצי מיליארד דולר בשנה בארה"ב. כך עולה מהודעה שהוציאה היום (ו') טבע.

מדובר בתרופה Cinacalcet אותה תשווק טבע (לאחר קבלת אישור סופי כמובן) במינונים של 30, 60 ו-90 מ"ג. זוהי גרסה גנרית לתרופת ה-Sensipar של חברת אמג'ן, המיועדת לטיפול בפעילות יתר של בלוטת התריס אצל הסובלים במחלת כליות ומקבלים טיפולי דיאליזה.

לפי נתוני ה-IMS, מכירות תרופת המקור בארה"ב מסתכמות ב-458 מיליון דולר בשנה. טבע מנסה לתקוף את הפטנט של אמג'ן ולהשיק את התרופה במסגרת מהלך "השקה בסיכון" השגור אצל טבע.

"טבע נמצאת כעת בהליך משפטי הנוגע למוצר זה בבית המשפט המחוזי בדלוור", מסרה החברה בהודעתה. "טרם נקבע מועד למשפט".

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם והיא נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 51 מיליארד דולר. שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, אמר אמש בכנס משקיעים של החברה בניו יורק, כי טבע עשויה להרוויח מרפורמת הבריאות שמקדם ממשל אובמה בארה"ב. הרפורמה אמורה להביא את בשורת הביטוח הרפואי לכל אזרח אמריקני, מה שיכניס עשרות מיליוני אמריקנים לתוך מעגל צריכת התרופות בסבסוד ממשלתי ואמור להאיץ את קצב מכירות התרופות בארה"ב.

"בסופו של דבר, אנו נראה כניסה של 31 מיליון לקוחות פוטנציאלים נוספים בארה"ב שעשויים לקנות את המוצרים של טבע", אמר ינאי. בהקשר זה יש לציין כי מרבית הרפורמה תיכנס לתוקף רק בשנת 2014.