קריימר: הישארו במניות, גם אם האינסטינקטים אומרים אחרת

ג'ים קריימר למשקיעים: "קשה להישאר בשוק, בייחוד אחרי ירידות חדות, אך המשקיעים צריכים לצפות לתיקונים ולא לחשוש מהם"

"אם אתם רוצים לעשות כסף, שוק המניות הוא הסיכוי הכי טוב שלכם", אמר גורו המניות ג'ים קריימר לצופיו בתוכנית "Mad Money" ששודרה אמש (ו') ברשת CNBC.

בתום יום מסחר בו נפלו מדדי המניות המובילים בוול סטריט בשיעור של עד 2% על רקע משבר החובות באירופה, ובעוד האירו צנח לשפל שלא נראה מאז אוקטובר 2008 מול הדולר, קריימר טוען כי יש להתעלם מה"רעשים" שבדרך ולהישאר בשוק המניות. הוא המליץ, כהרגלו, להתמקד במניות של חברות גדולות המחלקות דיבידנדים.

בשבוע שעבר אירע בשווקים תסריט דומה. המניות נפלו בשיעור חד בשל החששות ממשבר החובות וקריימר טען כי למרות החששות - השוק ימשיך לעלות, עם פתיחת המסחר ביום ב' זינקו המדדים בעקבות ההודעה על "קרן הייצוב" האירופית. למרות הסגירה השלילית אמש, וול סטריט סגרה שבוע חיובי ראשון מאז אמצע אפריל עם תשואה של כ-2% ב-S&P 500, ואילו שוקי אירופה סגרו את השבוע הטוב ביותר מאז חודש יולי. מדד ה-Stoxx 600 האירופי הניב תשואה של 4.8% בשבוע החולף.

קריימר ממליץ למשקיעים להישאר בשוק, גם אם האינסטינקטים שלהם אומרים להם אחרת. "קשה להישאר בשוק, בייחוד אחרי ירידות חדות", הוא אמר, "אך המשקיעים צריכים לצפות לתיקונים ולא לחשוש מהם".

בתוכניתו חזר קריימר על חשיבות פיזור תיק ההשקעות, אך לא יותר מדי. הוא טוען כי כל משקיע צריך להחזיק בתיק המניות שלו 5-10 מניות. הוא טען כי כל תיק צריך לכלול מניות יציבות ו"חסינות מיתון", מניות גדולות עם מותג ידוע ומניות מסקטור הפיננסים. בכל אופן, הוא ציין שאסור ששום מניה אחת תהווה יותר מ-20% מהיקף התיק.