בתום דרמה גדולה: הפועל ת"א זכתה באליפות המדינה בכדורגל

האדומים השלימו דאבל אחרי שניצחו בטדי 1-2 את בית"ר ירושלים ■ בני יהודה עצרה את מכבי חיפה עם תיקו 1-1 בבלומפילד ■ זו אליפות ראשונה של הפועל מאז שנת 2000, והיא זו שתשחק במוקדמות ליגת האלופות

על תסריט דרמטי יותר אף אחד לא יכול היה לחלום: הפועל תל-אביב זכתה הערב (שבת) באליפות ה-13 בתולדותיה והשלימה זכייה בדאבל, בתום מחזור סיום דרמטי של ליגת העל. הפועל ת"א ניצחה במחזור הסיום 1-2 את בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, כאשר מכבי חיפה נעצרה בבלומפילד בתיקו 1-1 על ידי בני יהודה.

הפועל הגיעה לטדי בידיעה שניצחון שלה ובמקביל תיקו בבלומפילד או הפסד של חיפה יעניק לה את האליפות. הפועל עשתה את שלה כשעלתה ליתרון בדקה ה-3 משער של גילי ורמוט, בהמשך הצליחה בית"ר להשוות ל-1-1 על סף סיום המחצית משער של ברק יצחקי (דקה 42). את שער האליפות להפועל כבש ערן זהבי בתוספת הזמן (דקה 92), וקבע 1-2 ואליפות ראשונה להפועל מאז שנת 2000.

הדרמה הגדולה התפתחה במקביל בבלומפילד: עם פתיחת המחצית השנייה עלתה בני יהודה ליתרון 1-0 משער של לירון צעירי. חיפה רק הצליחה להשוות משער של טשייירה בדקה ה-77.

הפועל תל-אביב היא זו שתשחק בעונה הבאה במוקדמות ליגת האלופות. חיפה תיאלץ לסיים עונה ללא אף תואר, ותשחק בעונה הבאה בליגה האירופית. עבור מאמן הפועל תל-אביב, אלי גוטמן, זהו תואר אליפות ראשון מאז הזכייה עם הפועל חיפה בתואר בעונת 1998/99.

הפועל תל-אביב, שנהנתה מ"עונת הקיזוז" שבזכותה צומק הפער מחיפה ל-3 נקודות לפני תחילת הפלייאוף, השלימה פיניש יוצא דופן של העונה: היא ניצחה בארבעה מתוך חמשת משחקי הפלייאוף העליון (תיקו 0-0 מול מכבי) ובסיומו של דבר הקדימה את מכבי חיפה בזכות הפרש שערים - 61+ להפועל תל-אביב, 56+ למכבי חיפה. לשתי המובילות היו 49 נקודות בתום העונה.