אפי פיתוח בדרך לעסקת נדל"ן של 31 מיליון דולר בשנה

העיתון הרוסי "RBC Daily" מדווח כי החברה, מקבוצת אפריקה ישראל, מנהלת מגעים להשכיר לבנק רוסי שטחים שיניבו לה הכנסות של 31.5 מיליון דולר בשנה

אפי פיתוח , החברה הבת של אפריקה ישראל המרכזת את פעילותה ברוסיה, עשויה להיכנס בקרוב לעסקה הגדולה ביותר של נדל"ן מסחרי במוסקבה. כך דיווח בסוף השבוע העיתון הרוסי "RBC Daily". בעל השליטה באפריקה ישראל הוא לב לבייב.

לפי הדיווח, אפי פיתוח מנהלת מגעים עם "אלפא בנק" (Alfa-Bank) על מנת להשכיר לו שטחים מסחריים בגודל של כ-35 אלף מ"ר. מדובר במתחם העונה לשם "אקוומרין" (Aquamarine) של אפי פיתוח. אלפא בנק תר אחר שטחים להשכרה עבור פעילותו כבר יותר מ-4 שנים. אלפא בנק הוא הבנק המסחרי הגדול ביותר ברוסיה והוא מעסיק כ-13 אלף עובדים.

במידה והמגעים אכן יבשילו לכדי עסקה, הרי שדמי השכירות נאמדים ב-31.5 מיליון דולר בשנה, אשר יזרמו לקופתה של אפי פיתוח. אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל אפי פיתוח, אישר לעיתון הרוסי את דבר המגעים עם אלפא בנק, אך הדגיש כי העסקה טרם נסגרה. חלדיי ציין כי אלפא בנק מחפש לשכור שטחים בגודל של "הרבה יותר" מ-20 אלף מ"ר.

המתחם כולו, יש לציין, משתרע על שטח של 155.6 אלף מ"ר, אך הוא עדיין אינו הושלם. אפי פיתוח צופה להשלים את בניית המתחם עד השנה הבאה ובינתיים העיתון הרוסי מדווח כי אלפא בנק מעוניין להשכיר את השטחים במתחם ל-3 שנים לפחות.