BP עושה נסיון נוסף לעצור את הדליפה במפרץ מקסיקו

אתמול נכשלה BP בניסיון להכניס צינור לתוך החור ממנו דולף הנפט ■ ההערכה החדשה היא כי מדי יום דולפת כמות השווה ל-70 אלף חביות נפט

בריטיש פטרוליום (BP), מפיקת הנפט והגז הטבעי הגדולה ביותר במפרץ מקסיקו ממשיכה לנסות ולבלום, לפחות באופן חלקי, את הדליפה ממתקן קידוח שלה במפרץ מקסיקו.

היום ינסו עובדי החברה להכניס צינור בקוטר של של כ-17 ס"מ לחור ממנו דולף הנפט (היקפו מוערך בכ-50 ס"מ) במטרה להעביר את הנפט לספינה שתוכל להפריד בין הנפט למי הים ולאחר מכן להעביר את הנפט למתקן זיקוק. זאת, לאחר שאתמול נכשלה BP בניסיון להכניס צינור לתוך החור ממנו דולף הנפט.

בינתיים הנזק הרב שנגרם למפרץ מקסיקו ממשיך להעמיק. ביום ו' דיווחו כלי תקשורת בארה"ב כי מדענים ופעילי סביבה מעריכים כי הערכות הממשל האמריקני בדבר היקף הדליפה התת-מימית נמוכה בהרבה מהמציאות.

משמר החופים האמריקני מעריך זה זמן מה כי מדי יום דולפת כמות השווה ל-5,000 חביות נפט מהצינור התת-מימי של BP. לפי הדיווחים, לאחר צפייה בקלטת הדליפה, ששוחררה על ידי BP ביום ד', מעריכים כעת מומחי מדע וסביבה כי הדליפה גדולה פי עשרות מונים.

ההערכה החדשה היא כי מדי יום דולפת כמות השווה ל-70 אלף חביות נפט, פי עשרות מההערכה הקודמת. ההערכה הנוכחית, ככל שהיא נכונה, מעמידה את האסון האקולוגי במפרץ מקסיקו גרוע הרבה יותר מ"אסון ואלדז" של ענקית הנפט אקסון באלסקה בשנת 1989.