בנק ישראל הורה למשביר להשמיד את שוברי ההנחה "כסף משביר"

זאת לאחר שמספר עסקים כיבדו את שטרות המבצע כאילו היו כסף מזומן ■ במבצע "מזומאניה", שבמסגרתו חולקו השטרות לחברי מועדון קלאב 365, הושקעו 5 מיליון שקל

בנק ישראל הורה לרשת המשביר לצרכן לאסוף ולהשמיד את שוברי "כסף משביר" שחילקה לחברי מועדון הלקוחות קלאב 365, בשל חשש להטעיה. הוראתו של בנק ישראל באה לאחר תלונות שהתקבלו בבנק ולפיהן במספר עסקים כיבדו בטעות את שוברי ההנחה של המשביר כאילו היו כסף מזומן.

בשבוע שעבר פתחה רשת המשביר לצרכן במבצע שנקרא "מזומאניה". במסגרת המבצע, שבו הושקעו 5 מיליון שקל, שלחה הרשת ל-470 אלף בתי אב, חברי מועדון, פנקס שוברי הנחה שעוצבו בצורת שטרות כסף ועליהם הופיעו דמויות הפרזנטורים של המשביר, משפחת איצקוביץ' מהסדרה "רמזור". הפנקס הכיל שטרות "כסף משביר" בסך של 1,365 שקל.

אלא שמתברר כי ברשת שופרסל וכן במספר תחנות-דלק ומוניות כיבדו את שוברי ההנחה כתשלום מלא.

שוברי הנחה
 שוברי הנחה

"קיבלנו מכתב מבנק ישראל שדורש להפסיק את הפצת השוברים ולהודיע ללקוחות כי מדובר בשוברים שניתנים למימוש רק במשביר לצרכן. בשיחות בעל-פה נדרשנו גם להודיע ללקוחות להשמיד את השוברים שנמצאים בביתם, וכך עשינו", מספר מנכ"ל המשביר לצרכן, אסף בן-דב.

בן-דב מבהיר כי על גבי השוברים צוין תקנון המבצע, ואלה נשלחו בצירוף עלון המבהיר את מהות המבצע, קרי שמדובר בשוברי כסף שמחליפים הנחות.

עוד אומר בן-דב: "האסימון נפל לי כמה ימים קודם לכן. החניתי את האוטו בים כאשר בתוכו היו מפוזרים פנקסים של המבצע. כשחזרתי לרכב גיליתי שנכנסו לאוטו, והדבר היחיד שלקחו משם היו פנקסי השטרות".

לדבריו, "לא שינינו את המבצעים אלא רק את תפעול המבצע. כל ההנחות בשיעורים של עד 60% יינתנו בהצגת כרטיס מועדון בלבד וללא שוברי ההנחה".