שויד בכנס אופנהיימר: "אני צופה עתיד חיובי להיי-טק הישראלי"

מייסד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט: "בכל תחום בטכנולוגיה יש עודף חברות, מה שמקשה על החיים של החברות הגדולות והקטנות להראות את הבידול שלהן, מקשה על הלקוחות ומקשה על המשקיעים - אבל זה השוק החופשי"

"ענף ההיי טק העולמי עבר עשור לא כל כך טוב, ודווקא בשנים האחרונות יש איזושהי התעוררות. אני נוטה להיות אופטימי וצופה עתיד חיובי להיי טק הישראלי", כך אמר היום (א') מייסד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד בכנס שערך בית ההשקעות אופנהיימר. לדברי שויד, ענף ההיי טק הוא אחד היחידים עבור חברות ישראליות שדרכו אפשר להשתלב בעולם ולצאת מהשוק המקומי. "חסמי הכניסה בהיי טק גבוהים, אבל עדיין נמוכים משמעותית מסקטורים אחרים כמו הביוטכנולוגיה", אמר שויד.

שויד נשאל על-ידי אביבית מנה קליל, המנכ"לית המשותפת של אופנהיימר ישראל, אם היה בוחר היום שוב בתחום האבטחה. "אף פעם לא בחרתי תחום, בחרתי רעיון למוצר", ענה שויד. "הטעות של המון סטארט-אפים היא שהיזמים מבינים בתחום מסוים ורוצים להקים חברה. חברה נוצרת כשיש רעיון למוצר מהפכני שיכול לשנות את העולם. אני מעולם לא בחרתי את תחום האבטחה, ולא חשבתי שזה תחום מלהיב. היה לי רעיון וחשבתי שהוא טוב. חיכיתי שנתיים עד שהאינטרנט הגיע והזמן התאים".

שויד התייחס לנושא הביזור בשוק האבטחה ואמר שלקוחות מעוניינים לצמצם את מספר הספקים מהם הם קונים. "בכל תחום בטכנולוגיה יש עודף חברות, מה שמקשה על החיים של החברות הגדולות והקטנות להראות את הבידול שלהן, מקשה על הלקוחות ומקשה על המשקיעים. אבל זה השוק החופשי ויש בו דברים טובים".

שויד נשאל מהם הטיפים שהוא יכול לתת לחברות חדשות והמליץ להן לא ללכת בלחץ המשקיעים ולמצוא מספר קטן של לקוחות גדולים, אלא להרחיב את בסיס הלקוחות. "זו ההוכחה האמיתית לזכות הקיום של החברה", אמר שויד.