שלמה איזנברג מגייס את רסקו להצלתה של אוסיף

החברה האחות תרכוש מאוסיף, המתקשה בתשלום האג"ח, מגרש בר"ג תמורת כ-50 מיליון שקל

מועד פדיונן של איגרות החוב של חברת הנדל"ן אוסיף הולך ומתקרב, ובעל השליטה, שלמה איזנברג, מחפש מקורות לפרוע למחזיקי האג"ח למעלה מ-300 מיליון שקל בעוד כחודש. על הפרק, כפי שהתברר בשבוע שעבר, עומדת עסקת בעלי עניין במסגרתה הוא מבקש למכור את זכויותיה של אוסיף במגרש ברמת גן לחברה האחות רסקו, תוך שהוא מעלה את שווי המגרש בכ-8 מיליון שקל לעומת הרשום בדו"חות. מרבית התמורה מיועדת לפירעון החובות לבנקים של אוסיף ושל זרוע התשתיות והבנייה שלה, ארנסון.

על המגרש ברמת גן ששטחו 3.8 דונם בונה אוסיף ביחד עם נווה גד מקבוצת נכסים ובנין את שני הבניינים האחרונים, בני 21 קומות כל אחד, בפרויקט מרום נווה. מגדל "ערבה" נמצא בשלבי בנייה מתקדמים ואמור להתאכלס בסוף השנה, ועד סוף פברואר נמכרו בו 79 מתוך 82 דירות. במגדל "ש**קמה", שבנייתו צפויה להסתיים באפריל 2012, נמכרו עד כה שלוש דירות בלבד מתוך 86.

נכון לסוף 2009, העריכה אוסיף, החברה הבת (66.3%) של ישרס שבשליטת איזנברג, את שווי זכויותיה במגרש ב-41 מיליון שקל, והיא מבקשת למכור את חלקה לרסקו, חברה בת אחרת של ישרס, תמורת כ-50 מיליון שקל. מתוך סך זה, 40 מיליון שקל מיועדים לכיסוי חובות, כאמור. ההפרש בין הסכומים נובע מהערכת שווי שהעניק משרד השמאות ברק פרידמן כהן ושות' לקרקע בסוף אפריל. הערכת השווי מתבססת בין היתר על היוון ההכנסות העתידיות ממכירת הדירות לפי 7% לשנה.

בעלי המניות יידרשו לאשר

לאחר שוועדת הביקורת ודירקטוריון אוסיף אישרו את העסקה, יתבקשו בעלי המניות לאשר את מכירת הנכס, כמו שהוא, באסיפה מיוחדת ב-16 ביוני, וזאת ברוב מיוחד ששליש ממנו לפחות אינו נגוע בעניין אישי.

אוסיף ספגה בדו"חותיה השנתיים הערת "עסק חי" בשל מצבה הכספי ועל רקע מצוקת מזומנים, מול התחייבויות גדולות לתשלום ב-2010. למעשה, כבר בתחזית תזרים המזומנים שסיפקה ציינה החברה כי בכוונתה לממש נכסים שונים, לרבות את המגרש בר"ג. החברה הבת, ארנסון, חתמה רק לפני שבועיים על הסדר חוב עם בנק לאומי, במסגרתו מחל הבנק על 37 מיליון שקל מהחוב כלפיו, והיתרה תיפרס עד 2017.

מחזיקי האג"ח של אוסיף מודאגים מיכולתה לפרוע את החוב, ולראיה, באחת הסדרות שיגיעו לפדיון ביוני (סדרה ד' להמרה) עומדת התשואה לפדיון על 3,335.3%.