GLG של נועם גוטסמן מזנקת ב-50%; נרכשה ב-1.6 מיליארד ד'

הרוכשת היא קרן הגידור הנסחרת הגדולה בעולם, מאן גרופ ■ נועם גוטסמן הוא יו"ר ומנכ"ל משותף ב-GLG המנהלת קרנות גידור ■ לא יוכל למכור את מניות מאן גרופ שיקבל במשך 3 שנים לאחר השלמת העסקה

קרן הגידור הנסחרת הגדולה בעולם, מאן גרופ הודיעה היום כי היא רוכשת את אחת מיריבותיה הגדולות, קרן הגידור GLG פרטנרס של הישראלי לשעבר, נועם גוטסמן בתמורה ל-1.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות. החברה הממוזגת תנהל נכסים ברחבי העולם בהיקף של 63 מיליארד דולר כאשר GLG פרטנרס מביאה לקבוצת מאן נכסים מנוהלים בהיקף של 24 מיליארד דולר.

מניית GLG פרטנרס מזנקת הערב בוול סטריט בכ-50% ל-4.32 דולר, לעומת זאת מניות קבוצת מאן מאבדות כ-8% ונסחרות ב-203 פני בבורסה הלונדונית.

על פי תנאי העסקה מאן גרופ תשלם 4.5 דולר למניה בעבור כל מניה של GLG, מחיר המשקף פרמיה של 55% ביחס למחיר הסגירה של GLG ביום ו' האחרון.

בנוסף חברת קרנות הגידור תחליף 1.0856 ממניותיה בעבור כל מניה שמוחזקת על ידי שלושת המנהלים הבכירים של GLG לפי שווי של כ-3.5 דולר למניה אשר יגיע ל-4.25 דולר למניה.

שלושת המנהלים הבכירים ב-GLG הם נועם גוטסמן, יו"ר ומנכ"ל משותף בחברה, פייר לגראנג', דירקטור בכיר בחברה ועמנואל רומן, החולק עם גוטסמן את תפקיד המנכ"ל. על פי ההסכם לא יוכלו שלושת המנהלים למכור את מניות מאן גרופ שיקבלו למשך 3 שנים לאחר השלמת העסקה, הצפויה בסוף ספטמבר.

סה"כ ימלאו שלושת המנהלים הבכירים של GLG את כיסיהם בכ-560 מיליון דולר, כאשר לגראנג' הבלגי בן ה-48 אשר מנהל את קרנות הגידור האירופיות של GLG ביניהן גן קרן הסוחרת באסטרטגיית לונג/שורט, יקבל כ-250 מיליון דולר במניות, עלפי החזקותיו ב-GLG, רומן בן ה-46 אשר הגיע לחברה מגולדמן זאקס ב-2005 ונועם גוטסמן יקבלו 79 מיליון דולר ו-5.6 מיליון דולר כל אחד בהתאמה. כ-40 מנהלים נוספים ב-GLG יקבלו גם הם מניות של מאן גרופ במסגרת העסקה. נציין כי גוטסמן שלאחרונה מלאו לו 49, החל לעבוד עם לגראנג' בגולדמן זאקס בשנת 1990, והקים את חברת קרנות הגידור בשנת 1997.

מאן גרופ מסרה כי העסקה צפויה לחסוך לה כ-50 מיליון דולר לשנה, כאשר שליש מהרכישה תוכר בשנת הכספים הפיסקלית של 2011 והשאר יוכרו במהלך 6 החודשים הראשונים של 2012. החברה צפוי לרשום רווחים מ-GLG בשנת הכספים הפיסקלית 2012.