החווה הווירטואלית נשארת אצלכם - פייסבוק וזינגה הגיעו להסכם

פייסבוק הודיעה על חתימת הסכם בן 5 שנים עם זינגה, האחראית על משחקים שהפכו מיליוני גולשים בפייסבוק למכורים ובראשם "פארם וויל" ■ זינגה שקלה להקים רשת חברתית עצמאית שבה המשחקים לא יהוו חלק מפייסבוק

פייסבוק הודיעה היום (ג') על חתימת הסכם בן 5 שנים עם חברת זינגה, האחראית על משחקים שהפכו מיליוני גולשים בפייסבוק למכורים ובראשם "פארם וויל".

על-פי הדיווחים הקודמים, חברת זינגה שקלה להקים רשת חברתית עצמאית בשם zynga live, שבה המשחקים לא יהוו עוד חלק מפייסבוק. לפי בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ', היחסים בין זינגה לפייסבוק עלו על שרטון לאחר ריב שהתפתח בין שתי החברות על גובה העמלה וצורת התשלום. נציין כי פייסבוק גבתה עד כה עמלה "נאה" של כ-30% על שימוש באפליקציות השונות של זינגה.

על-פי ההסכם, זינגה תעבור להשתמש במטבע הוירטואלי של פייסבוק, Facebook Credits, בתור מנגנון התשלום במשחקים שלה לרכישת טובין וירטואליים, אשר על-פי החברה מרכיבים כשליש מהכנסותיה, המוערכות בכ-50 מיליון דולר לחודש.

נציין כי המשחקים הבולטים של זינגה בפייסבוק מלבד "פארם וויל" הם mafia wars pirates ו-cafe world וכן Texas Hold'EM Poker.

זינגה הכניסה כ-200 מיליון דולר בשנת 2009, כשרוב הטראפיק שלה מגיע מפייסבוק.