עובד לשעבר במנורה: פוטרתי כי התרעתי על תרמית של בכירים

רון יונתן תובע -4.5 מיליון שקל מחברת "מנורה חברה לביטוח" בטענה כי פיטרה אותו כדי להשתיקו, בעקבות תלונות שהגיש להנהלה על תרמיות והתנהלות לא תקינה של בכירים בחברה

עובד שפוטר מחברת "מנורה חברה לביטוח", הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה בסך כ-4.5 מיליון שקל נגד החברה. לטענת התובע, רון יונתן, מנורה פיטרה אותו מהעבודה כדי להשתיקו, בעקבות תלונות שהגיש להנהלת החברה על התנהלות לא תקינה ותרמיות של בכירים בה.

באוקטובר 2006 החל יונתן לעבוד במנורה בתפקיד מפקח באגף ביטוח חיים בריאות ופנסיה בחברה. באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי טוען יונתן בתביעתו, כי כשנה לאחר תחילת עבודתו הוא הבחין כי מנורה נמנעת משלם לו את העמלות המגיעות לו על-פי חוזה העבודה ופנה אליה כדי לקבל את המגיע לו.

לדבריו, למרות פניותיו החוזרות ונשנות, מנורה שילמה לו רק חלק מהסכומים שהגיעו לו בגין עבודתו, ביקשה להרע את תנאי העסקתו, ובמאי 2009 פיטרה אותו מהעבודה.

לטענת התובע, הוא "מילא את תפקידו בחברה בצורה מקצועית וללא דופי, ועל כן הבין כי סיבת פיטוריו היתה שבמהלך עבודתו הוא התריע על שחיתויות שביצעו הממונים עליו וגורמים בכירים נוספים בנתבעת".

לדברי התובע, הוא התריע לממונים עליו בנוגע "למעילה שביצעו עובדים בכירים בחברה והתגלתה במהלך אפריל 2008. לטענתו, "מדובר בעובדים שגנבו כסף מהחברה באמצעות שינוי רטרואקטיבי של מסלולי ההשקעה אפיקי החיסכון שלהם על מנת שלא להיכוות מהירידות בשווקים".

לדבריו, מנהל מחוז מרכז ומנהל השיווק במנורה, היו מעורבים במעילה זו. הפרשה, כך נטען, הוצנעה בתוך מנורה ולא דווחה כנדרש.

לטענת יונתן, לאחר שנודע לו על המעורבות של מנהליו בפרשה, הוא פנה לסמנכ"ל השיווק ולמשנה למנכ"ל לשעבר והתריע על ההתנהלות הבעייתית, אך פניותיו נענו בזלזול וללא התייחסות קונקרטית. למרות זאת, טוען התובע, הוא התעקש להמשיך ולהתריע בדבר מעשי התרמית - עד שהחברה החליטה לפטר אותו מעבודתו.

יונתן תובע ממנורה לשלם לו פיצוי בסך 300 אלף שקל בגין פיטורים שלא כדין, פיצויי פיטורים בסך כ-600 אלף שקל ועוד כ-3.5 מליון שקל בגין פדיון חופשה, החזר הוצאות, עמלות שלא שולמו לו בגין שימור לקוחות והבאת לקוחות, גמול שעות נוספות ועוד.

ממנורה נמסר בתגובה כי "התביעה עדיין לא הגיעה לידינו. לכשתגיע, בוודאי תענה בדרכים המקובלות בבית המשפט".