מכה למינהלת הליגה: צפויה להיפרד מהמותג "ליגת ווינר" אחרי 4 שנים

ראשי הטוטו-ווינר הודיעו כי לאור שינויים אסטרטגיים בחלוקת הכספים לשיווק ופרסום, הוחלט לקצץ בכ-50% את ההסכם עם ליגת הכדורסל שהגיע העונה לשיא של 7.1 מיליון שקל ■ המינהלת כבר מחפשת ספונסר ראשי אחר

עונת הכדורסל 2009/10, שתגיע לסיומה ביום חמישי, תביא ככל הנראה גם לסיומו של המותג "ליגת ווינר", והליגה לא תמשיך להיקרא כך בעונה הבאה. ראשי הטוטו-ווינר כבר עדכנו את יו"ר מינהלת הליגה, אבנר קופל, כי הסכם השיווק בין הצדדים לא יימשך במסגרת הנוכחית ובסכומים הקיימים, זאת לאור שינוי אסטרטגיה בנושא תקציבי הפרסום של מועצת ההימורים.

העונה משלם הטוטו-ווינר סכום של 7.1 מיליון שקל למינהלת עבור השם "ליגת ווינר" (ובנוסף חבילות פרסום נוספות במגרשים), ולמעשה הוא אחראי ליותר מ-30% מההכנסות של המינהלת השנה.

בשיחות בין ראשי הטוטו-ווינר לאבנר קופל, הודיע הטוטו-ווינר כי אם ירצו במינהלת לחדש את ההסכם לעונה נוספת, הסכום יהיה נמוך ב-50% בהשוואה להסכם הנוכחי. המשמעות היא שבטוטו-ווינר מדברים על חזרה לסכומים ששולמו לפני 2 ו-3 עונות.

במינהלת פועלים כעת לחפש גוף שיסכים לקחת על עצמו את הזכויות השמיות של הליגה, מתוך הבנה כי הדרך המשותפת עם הטוטו-ווינר הסתיימה. ביום חמישי אף רמז קופל בתוכנית "יציע העיתונות" בערוץ הספורט, כי "הגענו למבוי סתום עם הטוטו-ווינר".

מדובר במכה קשה למינהלת, אחרי שבקיץ האחרון הצליחו לשדרג את ההסכם עם הטוטו לסכום שיא, ולמעשה להגדיל אותו ב-130% ממה ששילם הטוטו-ווינר לפני שנתיים ושלוש. מלבד הסכם השיווק בין הטוטו-ווינר לבין ההתאחדות לכדורגל, ההסכם עם הכדורסל נחשב להסכם השני הכי גבוה בספורט הישראלי.

בשנה האחרונה החלו בטוטו-ווינר לשנות אסטרטגיה בכל הקשור לפרסום ושיווק דרך גופי ספורט, כשהכיוון הוא להקטין משמעותית את הכספים שיוענקו לגופים במסגרת הסכמים שיווקיים, ובכלל זה גם לליגת העל בכדורסל.