פרשת הולילנד: אולמרט שוחרר בתום חקירתו; ייחקר שוב ביום א'

(עדכון) - רה"מ לשעבר חשוד בקבלת שוחד מיזמי פרויקט הולילנד ומאיש העסקים דני דנקנר, בתיווכם של שולה זקן ועו"ד אורי מסר ■ אולמרט: "לא הופתעתי משום שאלה ולא היססתי באף תשובה; האווירה בחקירה היתה עניינית"

‎‎יותר מחודש וחצי מאז החלה החקירה הגלויה ב"אחת הפרשות החמורות במדינה", כפי שכונתה בבית המשפט, הגיע תורו של האישיות הבכירה א"א להיחקר. היום (ג') בשעת בוקר מוקדמת הגיע אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, במכונית סקודה שחורה אל מתחם משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה בלוד, לחקירה באזהרה על מעורבותו בפרשות הולילנד וחברת המלח.

חקירתו של אולמרט על-ידי חוקרי יאח"ה נמשכה למעלה מ-8 שעות והסתיימה בסביבות השעה 16:00 אחר-הצהריים. אולמרט, שהשיב לשאלות החוקרים ושוחרר לביתו בתום החקירה, זומן לחקירה נוספת ביום ראשון הקרוב.

בתום חקירתו היום אמר אולמרט כי הוא לא הופתע משום שאלה ולא היסס באף תשובה, וכי האווירה בחקירה היתה עניינית.

אהוד אולמרט / צלם: יוסי זליגר
 אהוד אולמרט / צלם: יוסי זליגר

החשד: קבלת שוחד

לזימונו של אולמרט קדמו מעצרים וחקירות של עשרות מעורבים, לרבות של בכירים בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל.

אולמרט חשוד בכך שבעת שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת הוא קיבל שוחד מיזמי פרויקט הולילנד הלל צ'רני ואביגדור קלנר ומאיש העסקים דני דנקנר, בתיווכם של שולה זקן ושל עו"ד אורי מסר, תמורת סיוע בקידום פרויקט הבנייה העצום ובקידום אינטרסים של חברת המלח.

על-פי החשד, אולמרט ביצע עבירות של מירמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד והלבנת הון.

"העניין כולו הפך להצגה"

‏‎‎חקירתו של ראש הממשלה לשעבר צפויה להימשך לסירוגין מספר ימים, ובמהלכה יעמתו אותו החוקרים עם שלל המסמכים והעדויות שנאספו בחודשים האחרונים, כמו גם עם עדותו של עד המדינה בפרשה - אדם שאולמרט נפגש עמו בעבר בלשכתו.

‏בתגובה לזימון אולמרט לחקירה מסר דוברו, אמיר דן, כי "לאחר 6 שבועות של הדלפות מופרכות וחסרות בסיס, התפנתה סוף-סוף המשטרה לבדוק את הטענות עם אולמרט עצמו, ויתאפשר לו לראשונה להתייחס לגופן של טענות".

"אולמרט", מסר דן, "הבהיר מפורשות יותר מפעם אחת כי מעולם לא הוצע לו שוחד וכי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין. עצוב מאוד שהמשטרה מדליפה את עצם ההזמנה לחקירה והופכת את העניין כולו להצגה".‏‏‎‎‏