נציגה ישראלית בכנס של טק-קראנץ' - הסטארט אפ הישראלי Soluto

Soluto נבחרה מבין מאות סטארט-אפים שהגישו מועמדות להציג בכנס, ואחת מבין 20 החברות שנבחרו להציג על הבמה ■ המטרה של Soluto היא לשים סוף לתסכולים אותם חווים משתמשי PC, שנאלצים להתמודד עם בעיות יומיומיות של המחשב

נציגה ישראלית אחת בכנס ה-TechCrunch Disrupt שנפתח אתמול (ב') בניו-יורק ויימשך 3 ימים - הסטארט-אפ הישראלי Soluto. למרות שלא מדובר בחברה חדשה, Soluto חשפה את המוצר שלה בכנס בפעם הראשונה, וזכתה לביקורות אוהדות מצדם של השופטים.

Soluto נבחרה מבין מאות סטארט-אפים שהגישו מועמדות להציג בכנס, ואחת מבין 20 החברות שנבחרו להציג על הבמה. המטרה של Soluto היא לשים סוף לתסכולים אותם חווים משתמשי PC, שנאלצים להתמודד עם בעיות יומיומיות של המחשב, כגון אפליקציות ותוכנות שלא עובדות, עכבר שנתקע ומחשב שלא מתפקד באופן יעיל.

"מדובר בעשרות מיליארדי דולרים שהולכים לאיבוד בשל התסכולים הללו, ואת זה אנחנו מתיימרים לפתור", כך אומר ל"גלובס" רועי אדלר, סמנכ"ל המוצר של החברה. המוצר של החברה הוא למעשה תוכנה, המשלבת טכנולוגיה ברמת הליבה של מערכת ההפעלה לצד ידע קולקטיבי של משתמשים, בניסיון לזהות מהן אותן בעיות שמתסכלות את המשתמשים וכיצד ניתן להעלים אותן ולשפר את חוויית המשתמש.

כך יוצרת החברה מאגר מידע מקוון של תסכולי מחשב, ונעזרת בחוכמת ההמונים במטרה לפתור אותן. במילים אחרות, אם משתמש מסויים נתקל בבעיה במחשב ומצליח לפתור אותה, סולוטו יודעת להשתמש בידע הזה ולסייע למשתמשים אחרים שנתקלים באותה הבעיה. "בכל פעם שמישהו פותר בעיה במחשב האישי שלו, המערכת שלנו לומדת את זה ומשתפת זאת עם כל המשתמשים כך שחוויית המיחשוב הופכת לחלקה מתסכולים", מוסיף אדלר.

Soluto, שהוקמה ב-2007 על ידי תומר דביר (מנכ"ל) וישי גרין (סמנכ"ל הטכנולוגיות), גייסה עד כה סכום של 7.8 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, בהן בסמר, גיזה ופרוקסימה. המודל העסקי של החברה מבוסס על מודל Freemium, שיאפשר למשתמשי מחשב מנוסים לתקן את התקלות שאותרו בכוחות עצמם, ואילו משתמשי המחשב הפחות מנוסים ישלמו בעבור תיקון התקלות שאותרו על ידי הטכנולוגיה של החברה.

שם החברה: Soluto

שנת הקמה: 2007

יזמים: תומר דביר וישי גרין

גיוסים: 7.8 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, בהן בסמר, גיזה ופרוקסימה

מקום: תל אביב

עובדים: 22 עובדים

מקור: IVC-online.com