טוני בלייר ייעץ לקרן הון סיכון בהשקעה בטכנולוגיות ירוקות

המיליארדר הקליפורני וינוד קושלה שכר את ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, כיועץ לענייני שינוי אקלימי

המיליארדר הקליפורני וינוד קושלה שכר את ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, כיועץ לענייני שינוי אקלימי. מתוקף ההסכם תעניק טוני בלייר אסוסיאייטס, החברה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ייעוץ אסטרטגי לקושלה ונצ'רס, חברת הון סיכון שמשקיעה בחברות שעוסקות בטכנולוגיות ירוקות. קושלה, ממייסדי ענקית המחשבים סאן מיקרוסיסטמס, מקווה ש-10 השנים שבילה בלייר בזירה העולמית יסייעו בפתיחת דלתות עבור החברות שבהן משקיעה קושלה ונצ'רס.

בלייר יעניק את שמו לפרויקטים, יבצע הכרויות ויספק עצות. קושלה ונצ'רס כבר גייסה יותר ממיליארד דולר ממשקיעים כדי להשקיע במגוון טכנולוגיות מאנרגיה סולארית ועד דלקים ביולוגיים. קושלה אמר ש"בעזרתו של טוני, ניצור הזדמנויות ליזמים לפתח פתרונות לבעיות הדחופות ביותר כיום".

בלייר אמר כי לדעתו "תהיה ליזמים בעמק הסיליקון ומעבר לו השפעה אדירה על עתידנו במונחי איכות הסביבה". לא נמסרו פרטים על התשלום שיקבל בלייר בגין הייעוץ שיספק לקושלה.

בלייר כבר מחזיק במשרה שמניבה לו 2 מיליון ליש"ט בג'יי.פי מורגן ומייעץ לציריך פייננשל תמורת 500 אלף ליש"ט בשנה. כמו כן, בלייר גובה עשרות אלפי ליש"ט בגין הופעות ציבוריות, והוא קיבל מקדמה של 4.5 מיליון ליש"ט על ספר זיכרונותיו. ההערכה היא שבלייר הרוויח 15 מיליון ליש"ט לפחות מאז פרש מראשות הממשלה לפני שנתיים וחצי.