שיעור המובטלים בקרב כבדי שמיעה כפול משאר האוכלוסייה

כך לפי סקר שמתפרסם לרגל יום השמיעה הארצי ■ 31% מהמועסקים שהשיבו לסקר חוו אפליה או יחס לא הוגן בעבודה על רקע לקות השמיעה

שיעור המובטלים בקרב כבדי שמיעה כפול משיעור המובטלים בכלל האוכלוסייה ועומד על 14.8% לעומת 7.6% בהתאמה. כך עולה מסקר שנערך על-ידי המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד התמ"ת בשיתוף 'בקול', ארגון כבדי שמיעה ומתחרשים בישראל.

ממצאי הסקר מתפרסמים לרגל יום השמיעה הארצי שחל היום (ד'), אשר מטרתו להגביר המודעות לנושא הירידה בשמיעה ולהציג החידושים בתחום.

לקות שמיעה היא אחת הלקויות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם, כאשר כ-10% מהאוכלוסייה סובלים מירידה בשמיעה הפוגעת בתפקוד השוטף, ואחד מכל שישה אנשים בגילאי 40-65 מוגדר ככבד שמיעה.

עוד עולה מהסקר כי 63% ממחפשי העבודה חשים שלקות השמיעה מקשה במידה רבה או במידה רבה מאד על מציאת מקום עבודה; 31% מהמועסקים שהשיבו לסקר חוו אפליה או יחס לא הוגן בעבודה על רקע לקות השמיעה; 29% סבורים כי לקות השמיעה פוגעת בסיכוייהם להתקדם בעבודה.

82% ממרכיבי מכשיר שמיעה ו-85% ממרכיבי שתל קוכליארי דיווחו שהמכשיר שיפר את איכות החיים שלהם במידה רבה או במידה רבה מאוד, בהשוואה למצבם ללא המכשיר.

לפי הממצאים, ככל שלקות השמיעה חמורה יותר, שיעורי האבטלה גבוהים יותר והם מגיעים ל-19% בקרב בעלי לקות שמיעה חמורה. נשים לקויות שמיעה מתקשות במיוחד במציאת עבודה: שיעור האבטלה בקרב נשים עומד על 18%, לעומת 11% בקרב גברים לקויי השמיעה.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר: "משרד התמ"ת שם את נושא שילוב אנשים עם מוגבלות כיעד מרכזי בשנת העבודה הנוכחית, ומקיים פעילויות רבות על מנת לקדם את התעסוקה של אוכלוסיה זו".

הסקר התמקד באוכלוסיית כבדי השמיעה, כאשר בימים אלו יוצא לפועל סקר המשך מקוון בקרב אוכלוסיית החרשים בישראל בשיתוף אח"א (אגודת החרשים בישראל).