יונל כהן: "גוש האירו לא סיים לומר את דברו"

מגדל סיימה את הרבעון הראשון ברווח של 356 מיליון שקל - פי 3.5 מהרווח ברבעון המקביל אשתקד ■ רווח של 19 מיליון שקל לבית ההשקעות מגדל שוקי הון שמנהל רונן טורם

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל , בניהול יונל כהן, סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם רווח יפה של 356 מיליון שקל - פי 3.5 מהרווח שרשמה ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר הודות לדמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים ששבו לזרום לכיסיה, לאחר הפסקה של כשנתיים (ב-2008-2009), והכניסו 140 מיליון שקל.

ואולם, הקשר הישיר בין תוצאות קבוצת הביטוח הגדולה בשוק לבין התשואות בשוקי ההון מרמז לפי שעה כי הרבעון השני לא יהיה דומה לראשון. "אני מאוד מרוצה מהתוצאות", אמר היום כהן, שהוסיף כי "לגבי הרבעון השני ימים יגידו, אבל בסך הכול אנו תלויים בשוק ההון".

על שוקי ההון בארץ ובעולם הוא אמר כי "שוק ההון המקומי תלוי בעולם וביכולת של המדינות השונות להיות מאוזנות תקציבית. איזון זה ישפיע על כל שוק החוב והאקוויטי. לכן צריך להיות מצויד בתיק סביר כדי לצלוח את הסערה. אני חושב שגוש האירו לא סיים לומר את דברו בהקשר של ההבדלים בין המדינות והקשר ביניהן, כך שעד שלא יפתרו כל הסוגיות הללו התמונה לא תתבהר".

ברבעון הראשון של 2010 רשמה מגדל רווח נקי כולל (כולל השינוי בקרנות ההון בגין נכסים זמינים למכירה) בסך כ- 383 מיליון שקל לעומת כ- 306 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ- 25%. זאת למרות ירידה ברווחים וההכנסות מהשקעות ביחס לרבעון המקביל אשתקד (שהיה חיובי במיוחד), ובגלל שברבעון המקביל לא נגבו דמי ניהול משתנים.

בהקשר זה מציינים היום במגדל כי "לאור הירידות בשווקים מסתמן כי יבוטל רישומם של חלק ניכר מההכנסות שנרשמו כדמי ניהול בתקופה המדווחת, דבר שישפיע לרעה על תוצאות החברה ברבעון השני". כלומר, כעת נראה כי הסיבה העיקרית לרווחיות הגבוהה ברבעון הראשון תקוזז במידה ניכרת ברבעון השני.

עיקר כוחה של מגדל נובע מתחום החיסכון לטווח ארוך, שהניב לה ברבעון הראשון השנה רווח של כ-414 מיליון שקל - זינוק מרשים של 850% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הזינוק נבע מדמי הניהול המשתנים ששבו, ומגידול בדמי הניהול הקבועים. במקביל, ההכנסות מהגמל והפנסיה ממשיכות לצמוח אך בשיעור המקוזז עם גידול דומה בהוצאות.

הביטוח הכללי הניב למגדל רווח לפני מס של כ-79 מיליון שקל לעומת כ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 44%. הירידה ברווחיות נובעת בעיקר מירידה בהכנסות מהשקעות שהיו גבוהות יותר ברבעון המקביל, כשבמקביל חלה ירידה ברווח החיתומי בענפי החבויות והרכב רכוש.

צמיחה בהכנסות מגדל שוקי הון

בית ההשקעות מגדל שוקי הון, בניהול רונן טורם, הציג ברבעון הראשון של 2010 רווח מפעולות רגילות בסך של 27 מיליון שקל, כשהנוסטרו תרם 6.5 מיליון שקל מסכום זה. ברבעון המקביל אשתקד אמנם הרווח מפעולות רגילות עמד על 35 מיליון שקל, אך ללא רווחי הנוסטרו הרווח מפעילויות הליבה הסתכם אז בכ-13 מיליון שקל בלבד. כלומר, הרווח מפעולות הליבה הרגילות של החברה צמח ברבעון בכ-60% לסך של כ-20 מיליון שקל.

גם בהכנסות נרשמה צמיחה יפה, כשהכנסות בית ההשקעות הסתכמו ברבעון הראשון השנה בכ-111 מיליון שקל (מהם 105 מיליון שקל בעסקי הליבה) לעומת 105 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (מהם 73 מיליון שקל בעסקי הליבה ללא הנוסטרו).