יחימוביץ': "אני סולדת מאורח החיים של אהוד ברק - הוא מנותק"

חברת הכנסת בכנס לחברה ולחינוך במכללה האקדמית בית ברל: "מנהיג שחי באורך חיים כל כך מנותק מהמציאות - מהמגורים במגדלי פאר והלינה בסוויטות יוקרתיות, מנותק גם מהבנת הציבור אותו הוא מייצג"

"אני סולדת מאורח החיים שמנהל אהוד ברק, מהמגורים במגדלי פאר והלינה בסוויטות יוקרתיות. מנהיג שחי באורך חיים כל כך מנותק מהמציאות, מנותק גם מהבנת הציבור אותו הוא מייצג", כך אמרה היום ח"כ שלי יחימוביץ', בכנס השנתי לחברה ולחינוך במכללה האקדמית בית ברל.

יחימוביץ' התייחסה גם לנושא החם בתקופה האחרונה - שכר הבכירים, שאותו היא פועלת בתקופה האחרונה לצמצם במהלכים של חקיקה. "הציבור בישראל מוכן לשינוי חשיבתי ותומך בחקיקה בנושא שכר הבכירים", אמרה. "רוב גדול בציבור (כ-70%) סבור כי שכר גבוה של מנהלים בכירים בחברה נתפס כמסב נזק לשמה הטוב של החברה, וכ-82% מהציבור תומכים בחקיקה בנושא", הוסיפה בהתייחסה לסקר שערכה המכללה בשיתוף מכון טלסקר TNS.

עוד נמצא בסקר, כי ככל שעולה גיל הנשאלים כך הם תופסים את השכר המופקע כפוגע יותר בתדמית החברה - יותר מבוגרים וגילאי ביניים (76% ו-71% בהתאמה) רואים בשכר מופרז פגיעה בשמה הטוב של החברה. לעומתם רק כ-63% מקרב בני גילאים צעירים ציינו כי הם רואים פגיעה בשם החברה בה שכר המנהלים מופקע גם אם היא תורמת לחברה.

יחימוביץ' התייחסה גם לארגון המחודש במערכת החינוך, ואמרה כי "ילד שיגדל בבית שיש בו בטחון תעסוקתי חשוב יותר מאשר שיפור וראורגניזציה במערכת החינוך, עליה מדברים כל הזמן. כ-50% מהעניים במדינה הם אנשים עובדים ולכן הסברה כי אם המובטלים ילכו לעבוד 'הכל יהיה בסדר' היא מוטעית", לדבריה.

הכנס עסק בשאלות המרכזיות שעל סדר היום בישראל בתחומי החברה והחינוך. בין הדוברים הנוספים בכנס: פרופ' תמר אריאב נשיאת המכללה, גיל שרון מנכ"ל פלאפון וחבר בחבר הנאמנים של המכללה, פרופ' דוד פסיג, אהרון ידלין ועוד.