כחלון האריך המועד להגשת תגובות לשימוע על הקישוריות

המועד הוארך ב-20 יום ■ החברות הסלולריות הולכות על הראש של NERA: ינסו להציג אותה כמי שפעלה בצורה שונה במקומות אחרים בעולם

שר התקשורת משה כחלון העניק אתמול ארכה של 20 יום לחברות הסלולריות להגשת התגובות בנושא הקישוריות בסלולר. כפי שפורסם בגלובס, בשבוע שעבר הגישו החברות לכחלון בקשה לארכה, וזאת בטענה שהן אינן מספיקות לגבש חוות דעת נגדית בפרק זמן של חודש ימים. כחלון כאמור, החליט להיענות לבקשה מתוך רצון ללכת לקראת החברות ולא להצטייר כאילו משרד התקשורת בכוונה מעניק להם זמן תגובה קצר כדי שלא יוכלו להגיב כראוי.

יחד עם זאת הסיכוי שתהיה ארכה נוספת הוא נמוך משום שהחברות כבר נערכו מזמן להפחתה וכבר שכרו יועצים ומומחים על מנת שיסייעו להם בהכנת התגובות. החברות משקיעות מאמצים כבדים מאד בהכנות לשימוע והן מתכוונות ככל הנראה גם לדרוש להופיע בעל פה בפני שר התקשורת. החברות ינסו לקעקע את המודל לפיו קבעה חברת הייעוץ NERA את תעריפי הקישוריות.

החברות משוכנעות שכבר נמצאו טעויות בדו"ח שיובילו לכך שהמחיר הסופי לא יסתכם ב - 4.14 אג' כפי שהמליצה החברה אלא במחיר הרבה יותר גבוה, והכל תלוי במידה שמשרדי התקשורת והאוצר יהיו פתוחים לשמוע ולהבין ש - NERA עשתה טעויות ולא לקחה בחשבון הוצאות רבות שיש למפעילים בישראל שאין למפעילים במקומות אחרים בעולם. שיטת העבודה של קביעת עלות הקישוריות מבוססת על חישוב העלויות הכרוכות בהקמת רשת סלולרית חדשה מאפס. לכן הויכוח נסוב סביב אילו משתנים נכנסים לתוך המשוואה.

לטענת החברות יש להכניס למשוואה קשיים בהקמת אתרים סלולריים, שמירה על אתרים באזורים מסוכנים, תפעול של כמה רשתות במקביל וכו'. החברות הסלולריות ינסו לקעקע את אמינותה של NERA באמצעות השוואת עבודות שעשתה בעולם ומסקנות שונות אליהם הגיעה שם וכאן.