לאומי אאוט, דיסקונט אין: ספונסר ראשי חדש לנבחרת הכדורסל

הנבחרת עוזבת את בנק לאומי אחרי 13 שנים ■ ההסכם ל-3 שנים עבור סכום בסיס של כ-600 אלף דולר ■ דיסקונט ירכוש כמחצית מהכרטיסים שיופצו למשחקי הבית בנוקיה

איגוד הכדורסל רשם את אחד מההישגים המסחריים המשמעותיים שלו בשנים האחרונות, אחרי שסיכם עם בנק דיסקונט על חסות ראשית לנבחרת הכדורסל של ישראל. כך נודע ל"גלובס". ההסכם הוא לשלוש שנים ועבורו יקבל האיגוד סכום בסיס של כ-600 אלף דולר, ובנוסף בונוסים עבור העפלה לאליפות אירופה. בכך למעשה מסיים האיגוד את ההסכם עם בנק לאומי, שהיה נותן החסות הראשי לנבחרת הלאומית במשך 13 שנים. החתימה הרשמית על ההסכם צפויה בתחילת השבוע הבא.

מעבר לחסות הראשית שתופיע על חולצות השחקנים ועל השילוט בהיכל נוקיה, במסגרת ההסכם ימכור איגוד הכדורסל לדיסקונט כמחצית מהכרטיסים לכל אחד ממשחקי הבית של הנבחרת, אותם יוכל הבנק למכור או לחלק ללקוחותיו כחלק מפעולות שיווק. יתר הכרטיסים שייוותרו בידי איגוד הכדורסל יימכרו לקהל הרחב דרך משרד "לאן". במסגרת ההסכם, התחייב הבנק להשקיע מאות אלפי שקלים בקמפיינים פרסומיים ושיווקיים למשחקי הנבחרת.

‏את המו"מ על פרטי ההסכם ניהלו שאול אייזנברג, יו"ר ועדת שיווק ומיתוג של איגוד הכדורסל, ומצד שני מנהל השיווק והפרסום של דיסקונט רוני פלד.

ההסכם בין דיסקונט לבין איגוד הכדורסל מגיע אחרי שהבנק נסוג ברגע האחרון מהסכם דומה עם ההתאחדות לכדורגל. כזכור, בדצמבר האחרון אושר הסכם בין ההתאחדות לכדורגל, דיסקונט ומשרד כרטיסים "לאן" למכירת הכרטיסים למשחקי הבית של הנבחרת לשני הקמפיינים הבאים, אולם חודשיים לאחר מכן הודיעה ההתאחדות כי היא מבטלת את ההסכם עם דיסקונט בשל מחלוקות במו"מ בין הצדדים.

‎המטרה: ליטא 2011‎

נבחרת ישראל תפתח ב-2 באוגוסט את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה, ותארח בהיכל נוקיה בתוך שלושה שבועות את נבחרות לטביה, מונטנגרו, איטליה ופינלנד. הראשונה בבית תעפיל אוטומטית לאליפות אירופה ב-2011 בליטא, כאשר שתי הסגניות הטובות ביותר מבין שלוש הבתים יעפילו אף הן לטורניר.

במהלך השנה האחרונה השקיע דיסקונט מיליוני שקלים בקידום אירועי תרבות עבור לקוחותיו, ביניהם ההופעה של אלטון ג'ון בחודש הבא באצטדיון ר"ג, שבה הציע כרטיסים מוזלים ללקוחותיו. דיסקונט גם היה נותן חסות הרשמי להופעה של לאונרד כהן בהופעה בספטמבר האחרון.‏

מאיגוד הכדורסל ומבנק דיסקונט לא נמסרה תגובה.