אלרון השלימה את מכירת מדינגו: רווח של 59 מיליון דולר ברבעון השני

הרווח שיירשם ברבעון השני של 2010 עדיין מצוי בבחינה שתוצאותיה עשויות להגדילו, ובמקביל להקטין באותו סכום את הרווח שעשוי להירשם בשלבים מאוחרים יותר

חברת אלרון , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, השלימה את מכירת חברת הביומד מדינגו. הבוקר (א') דיווחה אלרון כי החברה ו-RDC, חברה בת של אלרון המוחזקת בשיעור של 50.1%, קיבלו כ-14 מיליון דולר וכ- 94 מיליון דולר בהתאמה מתוך תמורה ששולמה בהשלמת העסקה.

בנוסף, הן עשויות לקבל בעתיד סכומים נוספים בהיקף של עד כ-3 מיליון דולר ועד כ-21 מיליון דולר בהתאמה, מתוך פקדון בנאמנות בגין העסקה לתקופה של 24 חודשים, וכן עד כ-3 מיליון דולר ועד כ-29 מיליון דולר בהתאמה מתוך תמורה נוספת המותנית בהשגתן ההדרגתית של אבני דרך תפעוליות מסוימות על-ידי מדינגו על פני תקופה המוערכת בשלב זה בכחמש שנים.

אלרון תרשום ברבעון השני של שנת 2010 רווח נקי, הנאמד בשלב זה בסכום של כ-59 מיליון דולר. רווח נקי נוסף, הנאמד בשלב זה בסכום כולל של עד כ-25 מיליון דולר עשוי להירשם בשלבים מאוחרים יותר, בהתחשב בארועים עתידיים אשר עשויים להשפיע על הסכומים שתקבלנה אלרון ו-RDC מתוך הפקדון שבנאמנות או מתוך התמורה המותנית.

הרווח שירשם ברבעון השני של שנת 2010 עדיין מצוי בבחינה שתוצאותיה עשויות להגדילו, ובמקביל להקטין באותו סכום את הרווח אשר עשוי להירשם בשלבים מאוחרים יותר, כאמור.

משאבת האינסולין של מדינגו מורכבת משני חלקים: מדבקה מזערית חד-פעמית להזרקת אינסולין ושלט רחוק, אשר מאפשרים הזרקת אינסולין מותאמת אישית ומוצנעת. המשאבה מבצעת את כל הפונקציות של משאבת האינסולין הקונבנציונלית, בשילוב היתרונות הטכנולוגיים של משאבות המדבקה הזעירות. המשאבה, אגב, טרם שווקה. בצעד הבא, תורחב יכולת ייצור המשאבה בהכנה להשקתה הגלובלית אשר צפויה עד שנת 2012.

אריה מינטקביץ, יו"ר אלרון, אמר היום כי "אלרון רושמת היום ציון דרך משמעותי עם השלמת מכירת חברת מדינגו לחברת רוש השוויצרית. זהו הישג חשוב לחברת אלרון ולקבוצת אי.די.בי. אבל גם לתעשיית הון הסיכון הישראלית, אשר מקבלת היום חיזוק נוסף לעובדת היותה מובילה עולמית ופורצת דרך טכנולוגית. משאבת האינסולין המתקדמת שפיתחה מדינגו, שהינה פרי שיתוף הפעולה ארוך השנים בין רפא"ל לבין אלרון, הוכיחה, בפעם נוספת, שלטכנולוגיה הישראלית החדשנית יש מה לומר".

לפני כחודש וחצי, נזכיר, דיווחה אלרון כי מדינגו תימכר לחברת רוש תמורת 160 מיליון דולר. תנאי העסקה כללו את האפשרות לקבלת עד 40 מיליון דולר נוספים, בכפוף לעמידה באבני דרך תפעוליות. בנוסף, מתוך ה-160 מיליון דולר, 29 מיליון דולר יופקדו בנאמנות לתקופה של שנתיים.

מדינגו מיוקנעם, אותה מנהל דוד וידן, הוקמה ב-2005 בידי עופר יודפת. החברה הוקמה בתוך RDC, חברת מסחור הטכנולוגיות של רפא"ל, בה שותפות אלרון ורפא"ל.