מכון התקנים מפרסם תקן חדש: פלסטיק מתכלה ומוצריו

מטרת התקן היא להבטיח שקיים בסיס מדעי להצהרה כי מוצרים המסומנים כמוצרים מתכלים ביולוגית אכן עומדים בכך ■ בימים אלו מכין המכון תקן לשקיות נשיאה

מכון התקנים מפרסם היום (א') תקן ישראלי חדש - ת"י 6018: פלסטיק מתכלה ומוצריו. את התקן יזמו משרד התמ"ת והמשרד להגנת הסביבה במטרה לתמוך ברגולציה המתייחסת להקטנת הפסולת במדינת ישראל.

מטרת התקן היא להבטיח כי קיים בסיס מדעי להצהרה כי מוצרים המסומנים כמוצרים מתכלים ביולוגית אכן עומדים בהצהרה זו.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים: "מכון התקנים רואה חשיבות רבה בטיפול בנושאים סביבתיים, ואחת הדרכים לקידום נושא זה היא התייחסות להיבטים סביבתיים בתקנים השונים, שיהוו פלטפורמה לחקיקה המתהווה בנושא. יש לציין כי בימים אלו מכין מכון התקנים תקן נוסף לשקיות נשיאה, שמטרתו להפחית את כמויות הפסולת באמצעות קביעת דרישות שיאפשרו לעשות שימוש רב-פעמי בשקיות".

התקן הישראלי ת"י 6018 הוא אימוץ של התקינה הבין-לאומית והאירופית בנושא. התקן מגדיר הליכים ודרישות לזיהוי ולסימון של פלסטיק ומוצרי פלסטיק, המתאימים להשבה באמצעות עשיית קומפוסט, לאור ההיבטים הבאים: התכלות ביולוגית, התפוררות במהלך עשיית קומפוסט, ההשפעות השליליות על תהליך עשיית הקומפוסט ועל המִתקן, ההשפעות השליליות על איכות הקומפוסט המתקבל, לרבות נוכחות של רמות גבוהות של מתכות מפוקחות (regulated) וחומרים מזיקים נוספים.