עיריית תל-אביב שוקלת להגביל את מספר עסקי הלילה בנמל

הסיבה: התמהיל הנוכחי של ריבוי עסקי לילה ומועדונים הופך את הנמל למקום שומם יחסית בשעות היום ■ בשבוע שעבר דנה הוועדה המקומית בהצעה להפריד בין העסקים הפועלים ביריד המזרח לפי שעות פעילותם

ועדה מקצועית של עיריית תל-אביב תצטרך להכריע אם להגביל את מספר עסקי הלילה והדיסקוטקים הפועלים בנמל תל-אביב - כך החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בישיבתה האחרונה.

הוועדה המקומית דנה בתוכנית שמטרתה תיקון מדיניות השימושים ביריד המזרח בנמל תל-אביב, כך שתגביל את מספר בתי העסק שפעילים בלילה ואינם פעילים במשך שעות היום. הנימוק לכך הוא שהתמהיל הנוכחי של ריבוי עסקי לילה ומועדונים הופך את נמל תל-אביב למקום שומם בשעות היום.

נמל תל אביב / צלם: אבשלום ששוני
 נמל תל אביב / צלם: אבשלום ששוני

"נושא ציבורי חשוב"

בעבר שימשו המבנים ביריד המזרח למחסני הנמל ולגני התערוכה הישנים, ואילו היום הם משמשים בין השאר למועדונים, חנויות, מכירת קרמיקה, מוסכים ובתי מלאכה. בשנים האחרונות החל במקום פיתוח של מועדונים ומסעדות בהתאם למסמך המדיניות של העירייה.

בשבוע שעבר דנה הוועדה המקומית בהצעה להפריד בין העסקים הפועלים ביריד המזרח לפי שעות פעילותם על מנת לעודד פעילות יום במתחם. הוצע כי לא תותר פתיחת עסקים חדשים שאין להם פעילות יום, וכי השטח הכולל של ברים ומועדונים שפועלים רק בלילות לא יעלה על 3,700 מ"ר.

בנוסף הוצע כי מבנים שמתפנים מעסקים קיימים לא יושכרו עד לאישור הוועדה לתמהיל השימושים החדש וכך גם לגבי חידוש חוזי חכירה.

עוד הוצע כי מספר בתי האוכל שאינם פתוחים במשך היום לא יעלה על 4, וכי בתחום יריד המזרח יותר רק אולם אירועים אחד. כן הוצע כי יאושר רק דיסקוטק אחד עבור מועדון נוער עד גיל 18.

הוועדה החליטה, כאמור, להעביר את הנושא לוועדה מקצועית של העירייה. חבר הוועדה המקומית, אהרון מדואל, דרש להעביר את הנושא למליאת הוועדה המקומית, היות שלדבריו "מדובר בנושא ציבורי חשוב ונדרשת למידה של החומר השלם בעניין הזה, מה שלא יתאפשר לוועדה המקצועית. דרשתי שתסופק מפה של כל המרחבים הציבוריים בנמל, שתפוסים היום על-ידי עסקים, בהיתר או שלא בהיתר. אני שוקל להגיש ערר נגד ההחלטה להעביר את הנושא לוועדה המקצועית".

עיריית תל-אביב מסרה כי "הוועדה המקומית החליטה כי הנושא ייבדק פעם נוספת על-ידי ועדה בראשות סגן ראש העיר פאר ויסנר וגורמים מקצועיים נוספים. בתוך 30 יום תוצג לוועדה המקומית הצעה כוללת, מאזנת ומסבירה שנותנת פתרונות לבעיות שהועלו על-ידי חברי הוועדה".