אלרון השלימה מכירת חברת מדינגו לרוש ב-200 מיליון דולר

עבור מכירת מפתחת משאבת האינסולין החד-פעמית, אלרון צפויה לקבל עד 84 מיליון דולר

שבעה חודשים לקח לאלרון להשלים את מכירת חברת הפורטפוליו מדינגו לחברת רוש השוויצרית, עליה היא מדווחת היום. בהודעה של החברה לבורסה היא מאשרת את מה שפרסמה בהודעות קודמות, שהיא תקבל בתמורה למכירה 160 מיליון דולר ועוד 40 מיליון דולר בתמורה לעמידה באבני דרך. אלרון צפויה לרשום רווח הון של 59 מיליון דולר ברבעון השני השנה ו-25 מיליון דולר נוספים בשלבים מאוחרים יותר.

גם רפא"ל מרוויחה

את מדינגו, שמפתחת משאבת אינסולין חד-פעמית, הקים ב-2005 עופר יודפת, כחלק מחברת מסחור הטכנולוגיות של רפא"ל, RDC. זוהי העסקה המרשימה ביותר אותה ביצעה אלרון עם המוצרים שפותחו ב-RDC, מלבד הנפקת גיוון אימג'ינג בעשור הקודם. יו"ר אלרון הוא עמי אראל.

ב-RDC מחזיקות באופן שווה אלרון ורפא"ל, כך שאלרון מחזיקה במדינגו, באופן ישיר ועקיף, כ-50%, ורפא"ל מחזיקה דרך RDC ב-42%. בנוסף, מחזיקה קרן ההון סיכון Radius Ventures בכ-7% נוספים.

מהצד המקצועי, תשולב המשאבה כחלק מפתרונות רוש בתחום ההזרקה לחולי הסוכרת. החברה קיבלה ביולי האחרון אישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, למשאבת האינסולין המיניאטורית שפיתחה, אולם עדיין לא הפיצה אותה.

בהודעה לעיתונות שהפיצה אלרון, טוענת החברה כי שיווק הפתרון מתוכנן עד לשנת 2012, מה שמעלה סימן שאלה עד כמה יכלה מדינגו להמשיך בכוחות עצמה אלמלא הרכישה יצאה לפועל.