טיב טעם מתייעלת: סוגרת את הסניפים בקניון ארנה ובדיזנגוף

מדובר בשני סניפים הפסדיים שההחלטה על סגירתם התקבלה עם קבלת השליטה של חגי שלום בחברה ■ טיב טעם סוגרת רבעון עם הפסד של 4 מיליון שקל

סניף טיב טעם בקניון ארנה בהרצליה ייסגר בשבועות הקרובים - כך סוכם באחרונה בין בעל השליטה בטיב טעם, חגי שלום, לג'קי בן-זקן, מבעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים המחזיקה בקניון. בנוסף, החל ממחר (ג'), ייסגר גם סניף הרשת ברחוב דיזנגוף 302 בתל-אביב. מדובר בשני סניפים הפסדיים ששלום החליט על סגירתם עם קבלת השליטה בחברה.

סניף טיב טעם בקניון ארנה השתרע על שטח של 2,100 מ"ר, אך לדברי שלום, הוא יצר "הפסדים גדולים מאד לטיב טעם. היה לנו חוזה של 14 שנה עם שכר דירה נמוך, ולכן נקבל פיצוי הולם על הפינוי".

טיב טעם חותמת את הרבעון הראשון השנה עם גידול של 4.9% במכירות שהסתכמו ב-239.9 מיליון שקל, לעומת מכירות של 228.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיתוי הפסח השפיע ברבעון הראשון על העלייה במכירות.

הרווח הגולמי של החברה עלה ב-5.4% והסתכם ב-70.8 מיליון שקל, שהיוו 29.5% מהמכירות. עם זאת, החברה חתמה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 77 אלף שקל והפסד כולל של 4 מיליון שקל.

"לא ציפיתי ברבעון הזה לתוצאות מיוחדות, כי אני עושה צעדים מהפכניים שיקבלו ביטוי בהמשך. אני מקווה ש-2010 תהיה שונה מהותית מ-2009. עדיין, יש גידול במכירות והקטנת ההפסדים התפעוליים", אומר שלום.

במגזר הקמעונאות רשמה רשת החנויות גידול של 5% במכירות שהסתכמו ב-193.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 184 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, הרשת סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של 1.28 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

במגזר ייצור יבוא ושיווק מוצרי מזון, רשמה החברה גידול של 6.9% במכירות ל-86.8 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 2 מיליון שקל.

החברה מדווחת כי במסגרת ההסכם עם הבנקים היא התחייבה ל-EBITDA של 42 מיליון שקל בשנת 2010 ול-EBITDA של 45 מיליון שקל בשנת 2011.

"ברבעון הראשון 2010 התחייבנו לאפס EBITDA. אני מאמין שנעמוד בזה", אומר שלום.

נזכיר כי הבוקר (ג') הציתו אלמונים את סניף רשת טיב טעם ברחוב אבן גבירול 64, בסמוך לעיריית תל-אביב. כתוצאה מההצתה, חלק מהחנות עלה באש. לדברי שלום, לחנות נגרם נזק של מאות אלפי שקלים. עוד אמר שלום כי אין לו מושג מי עומד מאחורי ההצתה.