רון חולדאי ניפח בועת נדל"ן

לשם מה זקוקים תושבי ת"א לדירה בגודל 700 מ"ר? צריך לאשר רק דירות 50, 70 ו-90

טל זהר עבדה הוא מנכ"ל FXCM ישראל, בית השקעות למסחר במט"ח

בסוף השבוע שעבר הודיעו בגאווה קבוצת חבס על מכירת הדירות האחרונות במגדל רוטשילד 1. שתי הדירות האחרונות, כל אחת בשטח 700 מ"ר נמכרו יחד בסכום כמעט בלתי נתפס 93 מיליון שקלים.

בהזדמנות זו נברך את הקונים. גם כלפי היזם אין לי שום תלונה. מטרתו היא הרי להשיא את הרווח על השקעתו.

אבל העירייה פעלה באופן מביש, שמזלזל בחובותיה כלפי תושביה הקיימים. למה העירייה אישרה תוכניות שכאלה, כשברור שרוב הדירות ירכשו על ידי משקיעים זרים, ובוודאי לא יחזקו את העיר?

באיזור שגם כך דחוס, ומצוקת הדיור בו קשה, היתה העירייה צריכה לאשר בנייה רווייה, שתביא עובדים ומשפחות לקנות את הדירות. משפחות במעמד בינוני גבוה שיחזקו את העיר, כיוון שגם כך הדירות לא יהיו זולות.

במקום זה, אישרה העירייה עוד מגדל לטייקונים, כדי שיוכלו להוסיף לעצמם עוד דירה לאוסף. מגדל בגובה 32 קומות ושלושים ושבע דירות! רק מלכתוב את זה אני מתעצבן. בשביל מה זקוקים תושבי ת"א לדירה בגודל 700 מ"ר. למה לא לבנות דירות 50 מ"ר, 70 מ"ר ו-90 מ"ר. עשר דירות כאלה היו נכנסות בכל דירה שאושרה.

370 דירות חדשות בלב ת"א זה לא הרבה, אבל זה המון. אם מתבוננים בתוכניות השר אטיאס, מגלים שלמרות כל המאמצים המשרד שלו לא הצליח לגייס לתוכנית הדיור כמות כזו של דירות בת"א, ובוודאי לא במיקום כזה.

היצע דירות כזה היה משפר את המצב, ולו במעט. הדבר המעצבן במיוחד כיוון שזה רק קצה הקרחון. "המדיניות" הפושעת הזו נמשכת בכל המגדלים באיזור שהולכים ונבנים, האיזור יהפוך לשכונת רפאים, ותושבי ת"א יפסידו לעולמי-עד אלפי דירות "נורמליות" לטובת קומץ בעלי הון שיבואו לביקור של שבועיים באוגוסט.

אפשר לראות את המצב העגום הזה בבניין הענק והמכוער המכונה מגדל נווה צדק. מגדל שרוב השנה הוא חשוך לחלוטין בלילות. מגדל שהרג את האיזור שלו. כי דיירי הרפאים לא קונים במכולת, לא שולחים את ילדיהם לגן, לא מטיילים בגינה ולא הולכים למספרה.

אני קורא לך, ראש עירייתנו היקר, רון חולדאי, מבלי לשכוח את הדברים הטובים שעשית בעבור העיר שלנו: תשנה את המדיניות הזו וכמה שיותר מהר. לא צריך דמיון בשביל להבין איזה נזק ייגרם לעיר, אנו כבר רואים אותו ברחובותיה.

לפרטים ושאלות Tzohar@fxcm.co.il

  • אין לראות בנכתב הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.