אפריקה: שווי הקניון במוסקבה אחרי השלמתו - מיליארד דולר

זאת, בעוד שהקניון רשום בספרי החברה ב-490 מיליון דולר נכון לסוף 2009

שוויו של קניון "Mall of Russia" שמקימה אפי פיתוח במוסקבה יעמוד על מיליארד דולר לאחר השלמתו. כך מעריכה אפריקה ישראל , החברה האם של אפי פיתוח, במצגת למשקיעים על עדכון פעילות החברה. הקניון הגדול במוסקבה רשום בספרים של אפריקה לפי שווי של 490 מיליון דולר, נכון לסוף 2009. אפריקה הציגה את הדברים בכנס אנליסטים סגור שהיא ערכה בצהריים.

אפריקה ישראל צפויה לפתוח את הקניון ברבעון האחרון של השנה והיא צריכה להשקיע בו 125 מיליון דולר נוספים. סך ההשקעה בפרויקט תסתכם בכ-550 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון, החברה השכירה כבר 55% משטחי הקניון, והיא צופה כי 16% נוספים יושכרו בשבועות הקרובים. צביה לבייב, בתו של בעל השליטה לב לבייב, תעבור למוסקבה כדי לנהל מקרוב את הקניון.

אפריקה מדווחת גם על התקדמות בפרויקט Ozerkovskaya Embankment, פרויקט המשלב בנייני מגורים, משרדים ומלון. את בית המלון Aquamarine שבפרויקט היא חנכה בנובמבר האחרון, והחברה מדווחת על "התאוששות הדרגתית בקצב המכירות במתחם המגורים". עד כה נמכרו 70% מכל 124 הדירות בפרויקט.

כ-45 אלף מ"ר מתוך 80 אלף מ"ר בפרויקט הינם משרדים להשכרה. אפריקה הודיעה כבר ברבעון שעבר שהיא הפשירה את העבודות בפרויקט, והיום היא מדגישה שוב ש"לאור ההתייצבות בשכ"ד בחודשים האחרונים, חודשו עבודות הגמר במתחם המשרדים בהשקעה של כ-70 מיליון דולר, אשר תמומן באופן מלא בהלוואה בנקאית. העבודות במתחם צפויות להסתיים בשנת 2011".

"מדוע אפריקה ישראל ב-2010 ואחריה?"

פרויקט גדול נוסף של אפריקה ברוסיה הוא קניון Tverskaya, שמשתרע על 574 אלף מ"ר וכולל גם בנייני משרדים ובית מלון. החברה מציינת כי הפרויקט נמצא "בשלבים של תכנון פרטני מתקדם ותקצוב מחדש".

אחת הנקודות המעניינות במצגת של אפריקה נוגעת להערכתה את שוק הנדל"ן הישראלי, בו היא פעילה דרך אפריקה מגורים. החברה מציינת כי היא צופה פעילות ענפה של פינוי-בינוי בישראל בשנים הקרובים, נוכח מלאי הקרקעות המידלדל.

"לאור המחסור הגדול בעתודות קרקע באזור המרכז, תחום זה (פינוי-בינוי - ע.ב.י) צפוי להוות מנוע צמיחה אסטרטגי בשנים הקרובות", מעריכה אפריקה. החברה בוחנת כעת 18 פרויקטים כאלה הכוללים מאות יח"ד.

תחת הכותרת "מדוע אפריקה ישראל ב-2010 ואחריה?", מנסה אפריקה לשכנע את המשקיעים להשקיע במניה עם השלמת הסדר החוב לאחרונה. מלבד הפרטים הידועים כגון הקטנת החוב והגדלת ההון העצמי, החברה מציינת כי יש לה "מלאי קרקעות גדול לפיתוח עתידי, בכל השווקים בהם היא פועלת; תחילת פיתוח פרויקטים חדשים והשלמת פרויקטים קיימים עם תחילת היציאה מההאטה הכללית העולמית אמורה לגרום להגדלת מספר הנכסים המניבים של הקבוצה באופן משמעותי לרבות הגדלת ההכנסות".

החברה מציינת גם את הקיצוץ בהוצאות שביצעה (כ-120 מיליון שקל בשנה) כגורם שיסייע לתוצאות הכספיות בהמשך, וכן את הקיטון בהחזקתו של לבייב מרמה של 74.8% ל-47%, מה שהגדיל את החזקות הציבור ולדברי החברה יגדיל את הסחירות והנזילות במניה.