קומפיוטקס 2010: גוגל תשיק את מערכת ההפעלה כרום בסתיו

ראש פרויקט כרום בגוגל, אמר לעיתונאים כי מערכת ההפעלה נועדה בשלב הראשון לעבוד על מחשבים ניידים ■ אסוס השיקה בתערוכה מחשב לוח שמתחרה באייפד ומחשב נייח עם מסך תלת-ממד בגודל 24 אינץ'

גוגל צפויה להשיק את מערכת ההפעלה שלה, כרום OS, בסוף הסתיו הקרוב. כך אמר היום (ד') סונדר פיצ'אי, ראש פרויקט כרום בגוגל, לעיתונאים בתערוכת קומפיוטקס, שנפתחה אתמול בטייוואן.

פיצ'אי אמר כי מערכת ההפעלה כרום נועדה בשלב הראשון לעבוד על מחשבים ניידים. לדבריו, "נהיה סלקטיביים מאוד לגבי ההשקה, מכיוון שאנחנו רוצים לתת חוויית משתמש מצוינת. אנחנו חושבים גם ברמת החומרה וגם ברמת התוכנה".

מערכת ההפעלה כרום היא מערכת קוד פתוח, וגוגל מעוניינת להשתמש בה כדי לשבור את המונופול של מיקרוסופט בשוק. חלונות של מיקרוסופט מותקנת על כ-90% מהמחשבים האישיים בעולם.

לצד הודעתה של גוגל, ניצלו חברות האלקטרוניקה הטיוואניות את התערוכה להשקת מוצרים חדשים. חברת Mitac, המחזיקה במותג מכשירי הניווט Mio, הציגה מכשיר GPS בשם S600 השייך לסדרת ה-Moov שלה. הדגם החדש כולל חיבור למצלמות רוורס לרכב, כך שהנהג יכול לקבל על אותו מסך הנחיות נסיעה ליעד וגם תמונת וידיאו של המתרחש מאחורי חלקו האחורי של הרכב שלו. לטענת החברה, הגרפיקה בתוכנת המפות שופרה, והיא כעת פשוטה יותר ונוחה יותר לצפייה. כן ניתן למצוא בתוכנה שילוט חוצות בכבישים מהירים, ותצוגה גרפית של נתיבים.

מתחרים באייפד

ASUS הציגה בתערוכה שני מחשבי לוח חדשים. הראשון, Eee Tablet, מגיע עם מסך 8 אינץ' בגווני אפור ועט מגע, ואמור לספק תחושה של כתיבה בדף אמיתי. המוצר מיועד לאנשי עסקים וסטודנטים, והחברה טוענת כי הוא מחליף עמודים ב-0.1 שניות, מהירות גבוהה פי 9 מהמתחרים. המכשיר כולל מצלמת 2 מגה-פיקסל.

הדגם השני שהציגה אסוס נועד להתחרות ב-iPad של אפל, ונקרא Eee Pad. המכשיר מגיע עם מסך 12 אינץ' ומערכת ההפעלה חלונות 7 של מיקרוסופט. לטענת החברה, המכשיר מיועד למולטימדיה, גלישה וקריאת ספרים אלקטרוניים, וכן מאפשר לנהל שיחות וידיאו ולערוך קובצי וורד ואקסל.

אסוס הציגה גם מחשב שולחני בשם Eee Top, הכולל מסך תלת-ממד בגודל 24 אינץ'. המחשב מגיע עם צורב בלו-ריי, שלטענת החברה מסוגל להפוך סרטים דו ממדיים לסרטים תלת ממדיים. גם חברת MSI הציגה מחשב נייח עם מסך תלת-ממד בגודל 24 אינץ'. דגם Wind Top AE2420 יגיע עם משקפיים מיוחדים לתלת-ממד, בדומה לאסוס.