ה"ניוזוויק" יימכר כנראה לניוזמקס; סבן לא הגיש הצעת רכש

בחודש שעבר אמר סבן אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי יבחן את האפשרות לרכישת השבועון, אך ציין כי "העולם השתנה משמעותית" מאז דחה ה"וושינגטון פוסט" לפני שנתיים את הצעתו לרכוש את "ניוזוויק"

ה"וושינגטון פוסט" קיבל פניות מ-3 רוכשים פוטנציאליים שמתעניינים ברכישת השבועון "ניוזוויק" עד המועד האחרון להגשת הצעות רכש. עם זאת, הפסדיו הכבדים של השבועון הרתיעו רוכשים פוטנציאליים אחרים.

ניוזמקס מדיה, מו"לית של שבועון ואתר אינטרנט שמרניים בארה"ב, הודיעה כי הגישה הצעת רכש יחד עם אלן ושות', חברת ייעוץ ל"וושינגטון פוסט". עורך "ניוזוויק", ג'ון מיצ'ם, שמנסה למצוא מממנים לרכישת השבועון בידי העובדים, לא הגיב.

ההערכה היא כי חיים סבן, יוצר זיכיון פאואר ריינג'רס, לא הגיש הצעת רכש בסבב המכרז הראשון. בחודש שעבר אמר סבן אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי יבחן את האפשרות לרכישת "ניוזוויק", אך ציין כי "העולם השתנה משמעותית" מאז דחה ה"וושינגטון פוסט" לפני שנתיים את הצעתו לרכוש את "ניוזוויק".

אנליסטים ובנקאי השקעות שעוסקים בתעשיית העיתונות מעריכים כי מכירת "ניוזוויק" תניב סכום זעום בלבד, וכי מי שירכוש את השבועון יצטרך ליטול על עצמו חבויות מסוימות, כולל הפסדים עתידיים.

ניוזמקס אמרה כי הצעתה "עולה בקנה אחד עם היעד לגוון את הפעילות ולהתרחב למגוון של מותגי מדיה נפרדים", אך הדגישה כי תשמר את המותג "ניוזוויק" ותדאג שהקו שלו ימשיך להיות נבדל מכתבי עת בעלי נטיות ימניות, וש"ניוזוויק" ימשיך להתמקד בכיסוי חדשות אובייקטיבי ובניתוח חדשות.