אימפקט: "נוצרה הזדמנות קנייה במניות כלכלית ירושלים"

ליאור וידר, מנהל השקעות ראשי באימפקט: ענף הנדל"ן נמצא בשלבי הפשרה מתקדמים, תוך שנה מהיום תיסחר המניה במחירים גבוהים הרבה יותר

חברת הנדל"ן המניב כלכלית ירושלים מקבוצת אליעזר פישמן פרסמה בסוף החודש שעבר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010 ובהם הציגה נתונים חזקים המצביעים על שיפור משמעותי בעסקיה.

החברה, הפועלת בעיקר באמצעות חברות-בנות בתחומי הנדל"ן השונים, דיווחה על מעבר לרווח של 46 מיליון שקל לעומת הפסד של 100 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ועל גידול קל בהכנסות.

מדיווחי החברה ניתן ללמוד כי בחודשים האחרונים החלה לבצע בבורסה רכישה חוזרת של אגרות חוב (buy back) ובכך מסמנת לציבור המשקיעים כי יש בכוחה לצמצם ולפרוע את חובה וזאת מבלי לפגוע בתזרים המזומנים שלה או ביכולותיה הפיננסיות.

במקביל לרכישות אלה בשבוע שעבר דיווחה כלכלית כי מכרה לחברת כלל ביטוח מחצית משני מבני משרדים שהיו בבעלותה בירושלים בתמורה ל- 120 מיליון שקל שהניבו לה רווח הון של כ-5.5 מיליון שקל.

ליאור וידר, מנהל השקעות ראשי באימפקט ניהול תיקי השקעות של בנק אגוד, אומר כי עסקיה חובקי העולם של החברה נפגעו קשות במשבר הנדל"ן שפקד את השווקים בשנתיים האחרונות אך דווקא משבר זה הוא שהופך לדעתי את ההשקעה בחברה זו בנקודת הזמן הנוכחית לאטרקטיבית ומעניינת.

העסקאות האחרונות שבוצעו בגזרת הנדל"ן המקומי והבינלאומי בכלל ובארצות פעילותה של החברה בפרט מלמדות כי הענף נמצא בשלבי הפשרה מתקדמים. נכסיה המניבים של החברה המהווים ממנה כ-75% והעומדים על למעלה מ-3.5 מיליון מ"ר כאשר למעלה ממחציתם בחו"ל הניבו לה ב-2009 הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל והתפוסה בנכסים אלה גבוהה ועומדת על כ-90% בממוצע.

על נתונים אלה יש להוסיף כי מרבית השכירויות הינן ארוכות טווח ומאפשרות לחברה להציג בשנים האחרונות הכנסות יציבות. הוכחה ליציבות זו ראינו בדוחות האחרונים בהם דיווחה החברה כי את הרבעון הראשון של 2010 סיימה עם הכנסות מהשכרה של 360 מיליון שקל.

ניתוח נוסף, אומר וידר, יגלה לנו ששווי אחזקתה של כלכלית ירושלים בחברה-הבת מבני תעשיה (70%) עומד על כ-1.2 מיליארד שקל ולה אחזקה נוספת בחברת דרבן בשווי 100 מיליון שקל וכל זאת כשכלכלית עצמה נסחרת ב-1.3 מיליארד שקל בלבד. מלבד חברות אלה לכלכלית אחזקות נוספות ישירות בנדל"ן בכל רחבי העולם ובחברות svitland ו-mondon להן נכסים רבים במזרחי אירופה והודו.

נתונים אלה, אומר וידר, חד עם יחסיה הפיננסים האיתנים, מאפשרים לנו להניח כי היא עשויה להיות אחת מהחברות שייהנו יותר מכולן מתמורות אלה ותמחורה הנוכחי אינו מגלם בתוכו את האפסייד הטמון בכך. בעניין איתנותה הפיננסית של כלכלית חשוב לציין לחיוב את בעל השליטה בחברה, אליעזר פישמן, שהוכיח למערכת הפיננסית מספר פעמים לאחרונה כי הוא פורע את כל התחייבויותיו עד השקל האחרון ואינו ממהר לבצע תספורות לבעלי החוב שלו כפי שנהגו בעלי שליטה אחרים.

מנתוני אגרות החוב של החברה הנסחרות בתשואה ברוטו של כ- 9% מהן ניתן ללמוד כי גם הפעילים בשוק ההון סבורים שלחברה לא צפויים קשיים בפירעון חובה והם מביעים אמון בה ובמנהליה לאחר שרק לפני כשנה וחצי התשואות עמדו על כ-40%. "להערכתי בתקופה הקרובה תשאף החברה להורדת תשואות אגרות החוב שלה וסביר להניח שברמה של כ- 7% תשואה היא תפעל לגיוס הון חדש וזאת במטרה להקל על תשלומי החוב בשנים הבאות".

מבט על גרף המניה בנקודת הזמן הנוכחית מלמד כי למניה אזור תמיכה טכני משמעותי באזור 2000-2400 נק' ולדעתי בימים האחרונים התקבל מהמניה איתות קניה. סטופ יש למקם מתחת לרמה של 2000 נק' ולהערכת וידר, תוך שנה מהיום תיסחר המניה במחירים גבוהים הרבה יותר.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".