עוד אחד לסטטיסטיקה: פיני גרשון סיים את דרכו במכבי ת"א

אין פרות קדושות יותר במכבי ת"א: הקבוצה הודיעה על סיום ההתקשרות עם גרשון, שנה לפני תום המועד המקורי של החוזה ■ בהודעה הרשמית נמסר: "גרשון יעמיד את עצמו לרשות המועדון בתפקיד שיוגדר בקרוב"

פיני גרשון סיים היום (ב') את דרכו כמאמן מכבי תל אביב, כך מסרה הקבוצה בהודעה רשמית. ההודעה על סיום ההתקשרות בין הצדדים בתום עונה וחצי בלבד נמסרה בתום שיחה בין גרשון לבין יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי.

ההחלטה באה אחרי שאתמול זומן גרשון לשיחה עם הבעלים של הקבוצה - דייויד פדרמן, שי ואודי רקנאטי ושמעון מזרחי - ובה התבקש להתחייב לכללי התנהגות שנקבעו על ידי הבעלים, זאת לאור מספר אירועים שאירעו במהלך הקדנציה של גרשון במועדון.

הסיבה העיקרית לסיום ההתקשרות עם גרשון היא חוסר שביעות הרצון של הבעלים מהתנהלותו של המאמן. בכלל זה התבטאויות של גרשון בתקשורת, קרע מוחלט ביחסי העבודה עם עוזרו שרון דרוקר, ותחושה שגרשון מפגין זלזול ביחס לחלק מהשחקנים וגורם נזק תדמיתי למועדון. אחד האירועים הזכורים יותר היה במשחק צדקה בתחילת העונה במדיסון סקוור גארדן מול ניו יורק ניקס, כאשר גרשון הורחק על-ידי השופטים וסירב לעזוב את המגרש.

זו הקדנציה השלישית של גרשון במכבי תל אביב. הוא הוזעק למועדון לפני שנה וחצי, כדי להחליף את אפי בירנבוים שפוטר חודשיים בתוך העונה. הוא הוביל את מכבי לשלוש זכיות באליפות אירופה. בארבע העונות האחרונות עברו במכבי ת"א חמישה מאמנים - נבן ספאחיה, עודד קטש, צביקה שרף, אפי בירנבוים וגרשון.

מי שדחף באופן הבולט ביותר לסיים את ההתקשרות עם גרשון הוא דייויד פדרמן. אחת ההתלבטויות העיקריות של הבעלים בכל סוגיית הפרידה מגרשון היתה העובדה שהמאמן מחזיק חוזה לעונה נוספת בעלות המוערכת ב-1.4 מיליון דולרים.

בהודעה רשמית של מכבי תל אביב נמסר: "פיני גרשון ביקש לא להמשיך לאמן את מכבי בעונת 2010/11. יעמיד את עצמו לרשות המועדון בתפקיד שיוגדר בקרוב. על השיחות התנהלו ברוח טובה. המועדון מודה עמוקות למאמן המעוטר עבור ההישגים הנפלאים אליהם הצעיד את המועדון כולל גביעי אירופה, אליפויות ישראל וגביעי המדינה".

עדיין לא נמסר מי יחליף את גרשון בתפקיד. המועמדים העיקריים הם שרון דרוקר, שהיה עוזרו של גרשון, ודייויד בלאט.