העליון מעכב את החלטת המחוזי להכניס את אלי רייפמן לכלא

(עדכון) - השופט יצחק עמית קבע בהחלטתו כי על כונס הנכסים הרשמי ועל המנהל המיוחד של נכסי רייפמן, עו"ד איתן ארז, להגיב לכתב הערעור של רייפמן על החלטת השופטת ורדה אלשיך תוך 3 ימים

בית המשפט העליון הורה הערב (ב') על עיכוב ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב להכניס את אלי רייפמן לבית הכלא למשך 45 יום, בגין אי-ביצוע החלטות בית המשפט. השופט יצחק עמית קבע בהחלטתו כי על כונס הנכסים הרשמי ועל המנהל המיוחד של נכסי רייפמן, עו"ד איתן ארז, להגיב לכתב הערעור של רייפמן על החלטת השופטת ורדה אלשיך, תוך 3 ימים.

מיסד חברת אמבלייז, הגיש היום ערעור לבית המשפט העליון על החלטת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך מלפני 3 שבועות לאוסרו למשך 45 יום, בגין סירובו למלא את החלטת ביהמ"ש המורה לו להעביר את מניותיו בחברת אמבלייז לידי עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסיו.

רייפמן, שאמור להתייצב לריצוי המאסר בן 45 הימים מחר בבוקר, טוען בערעור כי החלטת השופטת להכניסו למאסר עומדת בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בנוסף, טוען רייפמן בערעור לעליון כי בית המשפט המחוזי טעה כשהורה על מאסרו, טרם שהתקבלה חוות-דעתה של המומחה ד"ר אירית חביב-סגל, שמונתה לפני שבועיים (25.5) על-ידי השופטת אלשיך לתת חוות-דעת אודות גורלן האפשרי של מניות רייפמן בחברת אמבלייז.

לטענת רייפמן, המייצג את עצמו בבתי המשפט, קיימת סתירה בהחלטות השופטת אלשיך שמחד ממנה מומחה האמור לבדוק את גירסתו, ומאידך מורה על מאסרו. לדבריו, חלו לאחרונה התפתחויות ובראשן תשובת חברת הרישומים האנגלית שמוכיחות כי אין ולו מניית אמבלייז אחת על שמו, כמו גם כי אין לו שליטה אפקטיבית במניות אמבלייז. לטענת רייפמן בערעור הראיות הללו מחזקות את טענותיו והמסקנה העולה מהן היא כך שהוא לא הפר את החלטות בית משפט.

ב-13 במאי החליטה השופטת אלשיך לתת לאלי רייפמן הזדמנות אחרונה למלא אחר הצו המורה לו להעביר את מניותיו בחברת אמבלייז. בהחלטתה כתבה השופטת: "אם לא ימלא רייפמן אחר ההחלטה הוא יישלח למאסר ממושך נוסף בגין ביזיון החלטות בית המשפט".

עם זאת, כתבה השופטת בהחלטה כי למרות ההזדמנות הנוספת שהחליטה להעניק לרייפמן, "קשה לחשוב על אמצעי כלשהו שלאל ידו לאלץ את רייפמן לשנות טעמו ולהואיל סוף סוף לפעול לקיום צו בית המשפט, זולת השבתו למאסר ממושך, וזאת עד שיחדל מלעמוד על גרסתו שהופרכה ונמצאה שקרית זה מכבר". (פש"ר 3000-08)