גלובל אנרג'י משיקה בארה"ב פיילוט של הסבת פסולת אורגנית לדלק

הפיילוט אמור לתת לקוונטה תשובה בתוך 6-12 חודשים אם מדובר פה בטכנולוגיה טובה וכדאית

גלובל אנרג'י, המנוהלת על ידי אסי שלגי ונסחרת בסמול קאפ בנאסד"ק, השלימה את הקמתו של מפעל ראשון להסבת אשפה לסולר, בעקבות חוזה עליו חתמה לפני כשנתיים וחצי עם חברת קוונטה (Covanta) האמריקנית. כך עולה ממסמך 8-K שהגישה גלובל אנרג'י בסופ"ש לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC).

השקת המפעל נובעת ממערכת הסכמים שנחתמה בין גלובל אנרג'י לבין קוונטה, מהחברות המובילות בארה"ב ובעולם בתחום הטיפול באשפה ובהסבתה לחשמל (באמצעות שריפה). ההסכמים הללו נועדו להביא לכך שקוונטה תפעיל ברחבי ארה"ב מאות מתקני הסבת פסולת אורגנית לדלק נקי.

פוטנציאל גדול

כעת, תפעיל עבורה גלובל אנרג'י פיילוט מסחרי בהיקף ייצור דלק של 500 ליטר לשעה. הפיילוט אמור לתת לקוונטה תשובה בתוך 6-12 חודשים אם מדובר פה בטכנולוגיה טובה וכדאית.

בהתחשב בכך שתחום הסבת האשפה לדלק הוא גדול יחסית מבחינת ההזדמנויות העסקיות אך בעייתי (שכן חברות רבות לא מצליחות לפעול בו), עבור גלובל אנרג'י מדובר בבשורה טובה, אך לא בהבטחה לעתיד עסקי. אם להמשיל את השלב שאליו הגיעו הצדדים לנעשה בעולם הניסויים בתרופות, הרי שפעילות המפעל כעת דומה לביצוע ניסויים בתרופה חדשה בחולים, בתקווה שהתרופה תקבל את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני).

אם קוונטה אכן תזמין בעקבות הפיילוט מתקני הסבת פסולת אורגנית לדלק מגלובל אנרג'י, יהיה זה כמו אישור ה-FDA לתרופה חדשה ופריצת דרך חשובה מאוד עבור החברה הישראלית.