רני רהב: "הקשר עם טורקיה חשוב - ועלינו להוריד את הטונים למרות הכעסים"

רהב, המייצג את לשכת התיירות של טורקיה כאן בישראל, אמר לרשת ב': "אני לא מובטל, אבל בנושא הטורקי אנחנו ממתינים לראות מה ההתפתחויות" ■ "להחרים חמאם או אוכל טורקי?! די, בואו נירגע"

איש יחסי הציבור רני רהב,שמייצג בישראל את לשכת התיירות של טורקיה, התייחס היום (ג') לראשונה למשבר המדיני בין ישראל לטורקיה בעקבות השתלטות חיל הים על המשט לעזה. רהב טען כי יש לשים את הכעסים בצד ולשמור בכל מחיר על הקשר האסטרטגי עם טורקיה.

"אני לא מובטל, אבל בנושא הטורקי אנחנו ממתינים לראות מה ההתפתחויות", אמר רהב בראיון לירון דקל בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'. "כולי תקווה, כישראלי, שאנחנו בישראל וגם הפוליטיקאים בטורקיה יבינו את הקשר האמיץ שהיה בין שני העמים. אני מאוד מקווה שנשמור בכוח על הקשרים האלה. טורקיה היא לא רק תיירות, אלא גם הרבה מאוד כלכלה לישראל. עם כל הכעס והדברים ההרואיים שאנשי השייטת עשו ויעשו, אנחנו חייבים לדעת שהקשר עם טורקיה הוא מאוד מאוד חשוב. היא מדינה אסטרטגית לקשרים הבינלאומיים של ישראל".

רהב קרא להרגיע את הרוחות בישראל ולהימנע מחרם על טורקיה. לדבריו, "החוכמה היא לא להשתמש בסיסמאות מיותרות. החוכמה היא להרגיע; גם אנחנו צריכים להירגע. אנשים רוצים לשנות את השם של החמאם הטורקי; חבר'ה בואו נרגע. היחסים עם טורקיה מאוד חשובים, ובואו נשים את כל הדברים בצד. בואו נסתכל איך אנו יכולים להפשיר את הקשר, עם כל הצער".

רהב הוסיף: "הנושא האישי של רני רהב והקשר שללו לטורקיה לא משנה כעת. אנו צריכים, כאומה, לשים את הכעס בצד ולנסות לחבר את הקשר, גם אם זה קשה לנו וגם אם אנחנו כועסים. אנחנו צריכים פה בישראל להוריד את הטונים. כל הקריאות להחרים אוכל טורקי או חמאם טורקי - חבר'ה, די, בואו נירגע".

כאשר נשאל אם בכוונתו לטוס לטורקיה, ענה: "לא אפסול את האפשרות הזו, אך זה לא על סדר היום כרגע. מה שצריך לעשות עכשיו זה פשוט להנמיך את האש. העיתונות הטורקית מדווחת את האמת על מה שקרה, וגם שם מנסים להנמיך את האש. גם שם חושפים שהיו פעילי טרור על האוניה 'מרמרה'. גם שם יש הרבה אנשים שרוצים לשמר את הקשר איתנו. אני מבין שיש הרבה אמוציות, אבל חייבים לשים אותן בצד".