"ישראל מתכוונת לגנוב גז משדות בתחומי המים של לבנון"

העיתון "א-ספיר": "האזור בו נערך הסקר הסייסמי ממוקם מול חופי לבנון, בין הגבול הבינלאומי של פלסטין לבין קפריסין" ■ "לישראל אין שום זכות על פלסטין והיא נתנה לחברות אמריקניות חלק מהרישיון"

העיתון הלבנוני "א-ספיר" מאשים היום (ג') שוב את ישראל בגניבת גז טבעי ממאגרים השייכים לכאורה ללבנון, תוך שהוא מתייחס כמובן ל"תמר", "דלית" ו"לוויתן". זאת, בהמשך לפרסום תוצאות הסקר הסייסמי של נובל אנרג'י באתר "לוויתן" בשבוע שעבר, אשר גרמו להתלהבות רבה בישראל ולסיקור נרחב בתקשורת.

"ישראל מתכוונת לגנוב גז טבעי משדות בתחומי המים הטריטוריאליים של לבנון". זוהי כותרת המאמר בעיתון הלבנוני, אותו כתב חלמי מוסא. הוא מתייחס להערכת נובל אנרג'י לפיה ישנו סיכוי של 50% למציאת מאגר גז טבעי בהיקף של 16 TCF - פי 2 מהכמות ב"תמר".

מוסא כותב כי בישראל מתעלמים מהעובדה ש"המאגרים נמצאים מחוץ לתחומי המים הטריטוריאליים של ישראל ונמצאים בתחום לבנוני".

יש לציין, כי גם בעת גילוי מאגר "תמר" עלו טענות דומות מצד גורמים בלבנון, אך אין בהם ממש. מוסא פירט היטב את הערכות נובל לגבי הימצאות הגז ב"לוויתן" ו"תמר", וציין כי לא מדובר בתגלית נוספת של גז טבעי, אלא ב"נושא כלכלי ופוליטי ממדרגה ראשונה". הוא ציין כי זו עלולה להיות עילה למחלוקת פוליטית נוספת בין ישראל ללבנון.

"האזור בו נערך הסקר הסייסמי ממוקם מול חופי לבנון, בין הגבול הבינלאומי של פלסטין לבין קפריסין", כותב מוסא, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מקיומה של ישראל. "אך ישראל, שקיבלה מנדט מבריטניה, שאין לה שום זכות על פלסטין, נתנה גם לחברות אמריקניות חלק מהרישיון ללא כל זכות".